شماره: 280198 تاریخ : 1396/03/09-02:26:16

توزیع روزانه حدود 100 هزارتن گوشت گرم وارداتی در بازار

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به منظور تعادل عرضه و قیمت گوشت در بازار روزانه حدود 100 تن گوشت گرم از استرالیا و کشورهای آسیای میانه وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سید داود موسوی با بیان اینکه واردات گوشت درپی نوسان اخیر قیمت این ماده پروتئینی انجام می‌شود، افزود: با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام، توزیع گوشت وارداتی در ایام ماه مبارک رمضان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و نیز اصناف انجام می‌شود.

وی گفت: گوشت گوسفندی وارداتی از استرالیا در میادین میوه و تره بار و 10 فروشگاه از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به قیمت گوشت شقه کیلویی 33 هزار تومان، ران کیلویی 34 هزار تومان و سردست کیلویی 32 هزار تومان آماده توزیع است.
موسوی به واردات گوشت از آسیای میانه اشاره کرد و افزود: قیمت گوشت وارداتی از کشورهای آسیای میانه باتوجه به هزینه‌های حمل و کیفیت پائین‌تر نسبت به گوشت وارداتی از استرالیا پایین‌تر است و قیمت گوشت شقه کیلویی 30 هزار و 500 تومان، ران به قیمت کیلویی 31 هزار و 500 تومان و سردست به قیمت 29 هزار و 500 تومان در همین مراکز عرضه می‌شود.
وی گفت: توزیع بشقابی گوشت در 238 فروشگاه افق کوروش در سطح استان تهران و استان البرز در حال انجام است و در فروشگاه شهروند هم توزیع می‌شود که قیمت گوشت عرضه شده به این روش 10 تا 11 هزار تومان پائینتر از قیمت بازار است.
موسوی افزود: فک پلمپ گوشت گرم وارداتی در محل توزیع که میادین تره بار و فروشگاه‌های شهروند است توسط بازرسان سازمان حمایت و شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و لذا سلامت و بهداشتی بودن آن مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور است.
وی گفت: واردات گوشت در حد مطلوب در حال انجام است و بازرسان سازمان حمایت.
اتاق اصناف و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با رصد بازار در صورت بروز تخلف با آن برخورد می‌کنند.
موسوی افزود: گوشت‌های وارداتی امروز در میادین میوه و تره بار صادقیه، جلال آل احمد، سهره وردی، مجیدیه، لواسانی، زرگنده، اختیاریه، آزادگان، ولنجک، لویزان، قصر، معلم، ابوذر، ایثار، شهید غیبی، مهستان، هروی و اکباتان توزیع شده است.
وی گفت: همچنین توزیع گوشت وارداتی در فروشگاههای شهروند که دارای قصابی هستند شامل بیهقی، آزادگان، نفت، بهرود، ایران زمین، بوستان، صادقیه، جنت آباد، المپیک و جلال آل احمد در حال انجام است.
موسوی افزود: گوشت جزو گروه کالاهای اساسی است و تا تنظیم بازار قطعی این محصول باتوجه به مشکلاتی که در عرضه وجود دارد؛ توزیع گوشت وارداتی ادامه خواهد داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توزیع-روزانه-حدود-100-هزارتن-گوشت-گرم-وارداتی-در-بازار.bos