شماره: 490969 تاریخ : 1398/06/28-03:43:16

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری خواستارشد؛

تهیه چشم انداز و سندتوسعه صنعت طلا و جواهر و سنگ های گران بها

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری خواستار تهیه سند و چشم انداز توسعه صنعت طلا ،جواهرات و سنگ های قیمتی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هم اندیشی انجمن ها و تشکل های فعال در زمینه طلا، فلزات و سنگ تزیینی صبح امروز(پنج شنبه) با حضور رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و سرپرست معاونت امور صنایع تشکیل شد.

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری در این نشست خطاب به انجمن ها وتشکل های طلا و جواهرات گفت: شما باید چهره صنف را تبدیل به چهره ماندگار هنر و صنعت کنید.
وی همچنین در این نشست پیشنهاد تشکیل یک مرکز یا دفتر در وزارت صمت برای پیگیری رشد جهشی این صنعت در حوزه تولید مصنوعات و صادرات ارائه داد و اعلام کرد لازم است کلیه امور مربوط به این صنعت در این مرکز راهبری شود.
او همچنین خواستار شفاف شدن مبادلات و میزان اشتغال واحد های فعال در صنعت طلا و جواهرات و فلزات گرانبها به منظور امکان برنامه ریزی راهبردی شد.
رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری همچنین پیشنهاد تهیه سند و افق چشم انداز توسعه صنعت و طلا و جواهر برای رسیدن به اهداف و رفع موانع و همچنین افزایش صادرات به کشورهای منطقه و فرا منطقه را ارایه داد تا بدین وسیله افق راه پیشرفت و توسعه این صنعت هموار و مشخص شود
وی تاکید کرد این سند می بایست توسط بخش خصوصی و با مشارکت کلیه بخش های زنجیره ارزش آن تدوین گردد.
آقا محمدی از برگزاری نشست های تخصصی با سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و گمرک برای حل موانع و مشکلات فعالان صنعت طلا و جواهرات با حضور روسای انجمن ها و تشکل های صنعت طلا و جواهرات خبرداد .
یادآور می شود، در این نشست هریک از نمایندگان در بخش های طراحی، تولید و فروش در صنعت طلا و جواهرات به بیان مشکلات و راهکارهای آن پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تهیه-چشم-انداز-و-سندتوسعه-صنعت-طلا-و-جواهر-و-سنگ-های-گران-بها.bos