شماره: 516630 تاریخ : 1399/05/04-02:25:20

تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر تا پایان آبان ماه به متقاضیان تحویل داده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده های دارای مشکلات حقوقی و زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان آبان ماه به متقاضیان تحویل داده می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نیبان در خصوص روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفته است: تا پایان آبان ماه امسال تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان ها جمع بندی خواهند شد و مراسم اختتامیه واحدهای مسکن مهر در استان های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون هفته ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان ها برای پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آنها برگزار می شود، افزود: استان ها در حال تلاش برای اتمام پروژه واحد مسکن مهر هستند. منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره 8 قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است.

نبیان تصریح کرد: منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان ها قرار گرفته و استان هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می کنند تا در زمان مقرر (پایان آبان 99)، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند.

به گفته وی، پرونده های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند، مسکن های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد.

نبیان تصریح کرد: در خصوص مسکن های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی هایی با برخی از نهادها از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی انجام شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند، در اختیار آنها قرار بگیرد که بخش عمده ای از واحدها تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: پرونده های دارای مشکلات حقوقی شامل 10 هزار و 49 واحد، زیر پیشرفت فیزیکی 30 درصد 4 هزار و 405 واحد و فاقد متقاضی 14 هزار و 233 واحد هستند که از این میزان، در مجموع هشت هزار و 888 واحد تعیین تکلیف شده است که بخشی از آنها به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تمامی-واحدهای-باقیمانده-مسکن-مهر-تا-پایان-ابان-ماه-به-متقاضیان-تحویل-داده-می-شود.bos