شماره: 306594 تاریخ : 1396/07/24-01:40:46

تمامی دانشگاه های کشور به فیبر نوری متصل هستند

معاون شرکت مخابرات ایران انتقاد مسئولان وزارت علوم درمورد عدم اتصال فیبر نوری و هزینه بالای آن به دانشگاه ها را رد کرد و گفت: هم اکنون تمامی دانشگاه های کشور به فیبر نوری متصل هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، داود زارعیان در حاشیه نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت اینترنت دانشگاه ها گفت: شرکت مخابرات ایران موظف بود که اینترنت را از طریق فیبر نوری تا درب دانشگاه ها منتقل کند و پس از آن دانشگاه ها باید از این تجهیزات در داخل ساختمان ها و اتصال نهایی به شبکه اینترنت بهره می بردند.

زارعیان ادامه داد: از هشت سال پیش و طبق طرحی که وزارت ارتباطات به شرکت مخابرات ایران واگذار کرد، تمامی دانشگاه ها به فیبر نوری مجهز شدند.

معاون شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: این طرح جدای از طرح شبکه علمی بود و در آن مخابرات ملزم شده بود فیبرکشی را تا درب دانشگاه ها انجام دهد

تصریح کرد: اگرچه تعرفه شبکه های اختصاصی فیبر بالا است، اما هزینه دسترسی شبکه فیبر نوری قیمت بالایی ندارد و در چند مقطع نیز به دانشگاه ها ازسوی دولت و مخابرات برای استفاده از اینترنت سوبسید داده شده است.

 پیش از این مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه ها در اجلاس روسای دانشگاه ها موضوع عدم اتصال به شبکه فیبر نوری را از جمله معضلات دانشگاه ها عنوان کردند و خواستار حل این مشکل از طریق وزیر ارتباطات شدند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تمامی-دانشگاه-های-کشور-به-فیبر-نوری-متصل-هستند.bos