شماره: 450492 تاریخ : 1397/12/12-04:16:11

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو عنوان کرد:

تلاش مرکز امور اجتماعی در تقویت کارکردهای تولید دانش آب و انرژی

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو گفت: این مرکز در تلاش است تا کارکردهای تولید دانش، به اشتراک گذاشتن آن و ارتباط‌گیری حول محور دانش مربوط به حوزه آب و انرژی را با کمک رسانه‌ها تقویت کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد فاضلی صبح امروز (یکشنبه) در نخستین جشنواره نیرو و رسانه در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: جامعه ایرانی باید نسبت به بسیاری از مقولات در حوزه آب و انرژی متقاعد شود، یعنی به شکل عقلانی در یک فرآیند استدلالی، زمینه‌های شناخت عمیق و علمی‌تر از مقوله‌های آب و انرژی را پیدا کند.

وی اظهار کرد: لازم است مواردی همچون "سازگاری با کم‌آبی"، "شناخت مفهوم بدمصرفی"، "شناخت پیامدهای اجتماعی و اقتصادی الگوی مصرف کنونی" به افراد جامعه و ذینفعانی که در حوزه آب و انرژی حضور دارند، معرفی شود.
فاضلی ادامه داد: در یک سال گذشته به ابتکار دکتر اردکانیان، مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی در وزارت نیرو تاسیس شد و امیدوارم این مرکز یک مکانیزم ارتباطی برای فعالیت‌های مشترک با رسانه‌ها در آینده باشد.
رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه نیازمند یک فضای گفت‌و‌گو با عنوان گفتگوی اجتماعی برای بهبود سیاست‌گذاری و عزم ملی توسعه هستیم، عنوان کرد: این مرکز جنبه‌های بسیار مهم از مسئله آب و انرژی شامل مسایل اجتماعی و فرهنگی، سیاست و حکمرانی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه مسئله آب از بعد صرفاً فنی و سازه‌ای خارج شده است، اضافه کرد: ورود به عرصه‌ مدیریت توأمان عرضه و تقاضا، مدیریت مصرف و ارتباط‌گیری اجتماعی با همه ذینفعان این نیاز را ایجاد کرده که درباره ابعاد مختلف آب و انرژی با جامعه ایرانی گفت‌و‌گو کنیم.
فاضلی افزود: از پایین‌ترین سطح یعنی مردم عادی و خانواده‌ها تا بالاترین سطح یعنی مقامات ارشد نظام سیاسی در سطوح مختلف تصمیم‌گیری نیاز دارند تا به‌منظور شناخت ابعاد مختلف مسئله آب، وارد یک گفتگوی اجتماعی شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تلاش-مرکز-امور-اجتماعی-در-تقویت-کارکردهای-تولید-دانش-اب-و-انرژی.bos