شماره: 305270 تاریخ : 1396/07/10-09:33:29

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

تلاش برای شناسایی مشکلات بیمه ای کارفرمایان به صورت تخصصی

دردیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران که با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها انجام پذیرفت، بر توسعه ارتباطات در راستای رفع موانع و مشکلات کارفرمایان تأکید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر محمدرضا جعفریان معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در این دیدار با تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در جهت تسهیل امور کارفرمایان اظهار داشت : سازمان تأمین اجتماعی طی چند سال گذشته با توسعه تعامل با شرکای اجتماعی بویژه در حوزه کارفرمایان موفق شده با جلب اعتماد آنها اقدامات بسیار خوبی را اجرایی کند .

دکتر جعفریان گفت: بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان ، تلخیص و تنقیح بخشنامه های صادره و تسهیل تقسیط بدهی های کارفرمایان و توسعه خدمات غیر حضوری و خدمات الکترونیکی از جمله اموری است که سازمان تأمین اجتماعی پیشرفت های خوبی در آن داشته است .

وی خاطر نشان کرد: کاهش زمان بازرسی از دفاتر قانونی به یکسال حاصل تعاملات خوب شرکای اجتماعی وسازمان تأمین اجتماعی است  و امیدواریم بستر لازم برای اجرای صحیح و دقیق بازرسی از دفاتر قانونی مطابق دستورالعمل های صادره فراهم شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این موضوع که تأمین اجتماعی برای احصا و حل مشکلات جامعه کارفرمایی و تشکل های صنفی کارفرمایان تلاش می کند، گفت : در طول چند سال گذشته با برگزاری جلسات و همایش های تخصصی در بخش های مختلف تلاش کرده ایم مشکلات کارفرمایان را بشکل تخصصی احصا و با تهیه و ارسال گزارش های تحلیلی به مقامات ارشد سازمانی زمینه حل مشکلات کارفرمایان در واحد های اجرایی را فراهم سازیم .

رسیدگی به نحوه بازرسی از دفاتر قانونی و مبنا قرار گرفتن آخرین سال مالی در بازرسی از دفاتر قانونی، توسعه خدمات غیر حضوری ،کاهش مدت زمان بررسی پرونده ها در هیاتهای بدوی و تجدید نظر ، ازدیگر موضوعاتی بود که معاون فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی در این جلسه به آن اشاره کرد.

محمود تولایی، رییس اتاق بازرگانی کاشان و رییس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی در این دیدار گفت: کارفرمایان انتظار دارند بخشنامه ها، آیین نامه یادستورالعمل های این سازمان باید بقدری شفاف ومبتنی بر قوانین باشد که امکان برداشت های متفاوت و تفسیرهای مختلف از آنها در واحدهای اجرایی سازمان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد هیأت های بدوی تشخیص مطالبات در شعب سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت : یکی از درخواست های جامعه کارفرمایی صدور رای بر اساس مدارک و مستندات و واقعیت های موجود و نه صرفاً بر اساس دستورالعمل های سازمان است  .

تولایی با تأکید بر اهمیت احیای شورای عالی تأمین اجتماعی، تصریح کرد: این شورا در گذشته فعال بوده و چند سالی است که فعالیتش متوقف شده است. به‌طور حتم احیای آن می‌تواند برای ارتقای سطح کیفیت بیمه اجتماعی در کشور مؤثر باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تلاش-برای-شناسایی-مشکلات-بیمه-ای-کارفرمایان-به-صورت-تخصصی.bos