شماره: 492345 تاریخ : 1398/07/27-05:32:43

دیدار دکتر سالاری با مدیر عامل سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان

تقویت همکاری مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان

در ادامه سلسله دیدارها و نشست های جانبی اجلاس جهانی تامین اجتماعی 2019 که در بروکسل – بلژیک- در حال برگزاری است، صبح امروز دکتر مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و دکتر شهرام غفاری، مدیر کل امور بین الملل این سازمان با دکتر استفان هیوسی، مدیر عامل و دکتر گریگور کمپر، مدیر روابط بین الملل سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  این نشست در راستای اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری مشترک فیمابین که در شهریور 1397 به امضا رسیده است، به منظور پیگیری اقدامات صورت گرفته در فاز اول برنامه عملیاتی و همچنین  مذاکره درخصوص فاز دوم برنامه اقدام مشترک برگزار شد.

به موجب این یادداشت تفاهم، توسعه زمینه‌های همکاری متقابل در حوزه‌های  مدیریت توانبخشی، برنامه‌های بازگشت به کار، برنامه‌ریزی و مدیریت بیمارستانی، تسهیل تبادل اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان برای سازمان‌های متبوع امکان پذیر شده است.

دکتر هیوسی اذعان داشت: پیاده سازی مفاد یادداشت تفاهم و عملیاتی سازی محورهای پیشنهادی برنامه اقدام مشترک، مستلزم تبیین وضع موجود، اصلاح ساختار و برخی از قوانین و مقررات جاری از سوی سازمان تامین اجتماعی ایران است.

گفتنی است سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان، مسئولیت نظارت و سرپرستی همه نهادها و موسسات قانونی بیمه حوادث آلمان را از هر دو بخش خصوصی و دولتی بر  عهده دارد.  نهادها و موسسات زیرمجموعه این سازمان حدود 70 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه حوادث شغلی دارند و طیف گسترده‌ای از خدمات در حوزه ایمنی و سلامت در محیط کار،  توانبخشی، طب کار، حوادث ناشی از کار، بیماری‌های شغلی، پرداخت غرامت دستمزد و ... را به افراد تحت پوشش ارائه می‌کنند. 

سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان همچنین دارای چندین مرکز تحقیقاتی و آموزشی در حوزه ایمنی و طب کار و 11 کلینیک تخصصی درمانی  بیماری‌های شغلی و حوادث و آسیب‌های ناشی از کار است.

 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تقویت-همکاری-مشترک-بین-سازمان-تامین-اجتماعی-و-سازمان-بیمه-حوادث-اجتماعی-المان.bos