شماره: 280579 تاریخ : 1396/03/24-02:08:06

تفاهمنامه همکاری بین سازمان بنادرو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد

تفاهمنامه همکاری های آموزشی و اجرایی در راستای اجرای مقررات بین المللی بهداشتی بین سازمان بنادر و در یانوردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این تفاهمنامه روز چهارشنبه از سوی محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید .

هدف از امضای این تفاهمنامه تحکیم همکاری های مشترک بین سازمان بنادر و معاونت بهداشت وزارت بهداشت از طریق استفاده از دانش، تجربیات و امکانات یک دیگر در جهت اجرای مقررات بین المللی بهداشتی در عرصه های بنادر و دریانوردی است.
دراین تفاهم نامه طرفین موافقت کردند در زمینه توسعه همکاری های مشترک بهداشتی، توانمندی های علمی و آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و برقراری نظام مراقبت سندرمیک ( هشدار سریع ) با یکدگر همکاری کنند.
همچنین همکاری در زمینه اجرای مقررات بین المللی بهداشتی و تاثیر آن در حوزه دریانوردی و همسویی آن با قوانین و مقررات ملی و اجرای کنوانسیون کار دریایی مصوب سال 94 هیات وزیران از بندهای این تفاهم نامه است.
مقرر شده به منظور پیشبرد و اجرای این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از کارشناسان خبره منتخب طرفین تشکیل شود تا با برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی روند اجرای این تفاهم نامه دنبال شود.
این تفاهم نامه در راستای اجرای مقررات بین المللی بهداشتی بین سازمان بنادر و در یانوردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت پنج سال به امضا رسید و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ بیماری از طریق بنادر وارد کشور نشده و با کنترل سختگیرانه سازمان جهانی کار دریایی و سازمان جهانی دریانوردی حتی کشتی ها اجازه تخلیه آب توازن خود در آب های ایران را ندارند.
محمد سعید نژاد افزود: با وجود پست های بازرسی و کنترل در بنادر کشور قبل از ورود کشتی ها در بنادر کارشناسان و بازرسان ایرانی از نظر قرنطینه تمام کالاها را مورد بازرسی و آزمایش قرار می دهند تا از ورود هرگونه بیماری از طریق کشتی و بندر به کشور جلوگیری شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تفاهمنامه-همکاری-بین-سازمان-بنادرو-وزارت-بهداشت-درمان-و-اموزش-پزشکی-امضا-شد.bos