شماره: 389056 تاریخ : 1397/07/22-02:46:15

سیداحسن علوی:

تعیین کرایه ناوگان جاده ای حمل بار بر اساس تن-کیلومتر

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کرایه ناوگان جاده ای حمل بار بر اساس تن-کیلومتر تعیین شده و قطعا این مکانیزم بسیاری از مشکلات کامیون داران را مرتفع می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سیداحسن علوی  با اشاره به تعیین کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی در نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور، گفت: در گذشته نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای بر اساس بار، به صورت توافقی میان راننده یا مسئول ترابری با متقاضی حمل بار انجام می شد، اما با مصوبه اخیر، کرایه حمل و نقل بر اساس تن- کیلومتر محاسبه می شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته رانندگان کامیون ها معتقد بودند که با میزان کرایه حمل، تمام هزینه های آن ها محاسبه نشده و عملا آن ها متضرر می شوند، حال با تلاش مجلس و  وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دیگر، مکانیزم قابل قبولی برای محاسبه کرایه حمل و نقل بار تعیین شد.

وی تصریح کرد: در کل هزینه کامیون ها به دو بخش کلی تقسیم می شود، هزینه نخست درباره بیمه راننده و کمک راننده، پرداخت حقوق به کمک راننده و غیره است و بخش دیگری از هزینه ها مربوطه به هزینه نگهداری، خرید لاستیک، هزینه سوخت است.

علوی ادامه داد: شاخصه اصلی در محاسبه میزان هزینه حمل یک تن در یک کیلومتر، میزان مصرف سوخت است، به طور که پارامترهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و محاسبه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق اعلام مسئولان سازمان راهداری، در کل 7 ناوگان جاده ای حمل بار تعیین شده، که نحوه محاسبه هر تن- کیلومتر برای این ناوگان ها متفاوت است.

وی گفت: همچنین در نشست های اخیر کمیسیون عمران مجلس نیز مقرر شد که قطعات مورد نیاز کامیون داران از جمله لاستیک و چندین قلم مورد نیاز آن ها تأمین و ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجموعه مجلس و دولت تمام تلاش خود را کردند تا دغدغه های رانندگان و کامیون داران تا میزان قابل توجهی کاهش یابد و امیدوارم روند ناوگان جاده ای حمل بار رو به رشد و توسعه باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعیین-کرایه-ناوگان-جاده-ای-حمل-بار-بر-اساس-تن-کیلومتر.bos