شماره: 433122 تاریخ : 1397/09/18-12:58:06

تعمیر و راه اندازی توربین ورکسپور WS 583 در شرکت نفت و گاز آغاجاری

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: توربین ورکسپورWS 583 کارخانه گازوگازمایع200 با توانمندی نیروهای داخلی و حمایت از کالای ایرانی در شرکت نفت و گاز آغاجاری تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محمدرضا گودرزی در این خصوص اظهار داشت: توربین مذکور که قدمتی 50 ساله دارد، به دلیل لرزش بالای کمپرسور توربین متوقف شده بود که پس از بررسی کارشناسان تعمیرات مشخص شد که  تیغه های ثابت و روتور مرحله اول کمپرسور توربین (CT )آسیب دیده است.

وی در ادامه به عملکرد این توربین و همچنین لزوم نگهداری و صیانت از تجهیزات فرایندی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و لزوم وجود گرداننده کمپرسورهای پروپان و گاز در واحدهای گازوگازمایع، تعمیرات اساسی توربین مذکور با فوریت و خارج از برنامه در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با تلاشهای همکاران ستادی و تعمیرات اساسی آغاجاری، نگهداری وتعمیرات و عملیات گازوگازمایع ، توربین با بالاترین کیفیت و بر اساس اصول استاندارد و مهندسی، راه اندازی و درمدار تولید قرارگرفت.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارشناسان شرکت و حمایت مدیرعامل این شرکت در اجرای این عملیات افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت با رویکرد صرفه جویی و حمایت از تولیدات داخلی در جهت رشد و بالندگی ایران اسلامی حجم گسترده ای از کالاهای فنی و عملیاتی مورد نیاز شرکت را از طریق سازندگان داخلی تامین نموده است.

کارخانه گاز و گاز مایع 200 آغاجاری با ظرفیت 160 میلیون فوت مکعب در روز در سال 1348 راه اندازی و محصول آن جهت تأمین خوراک  پتروشیمی  به مقصد بندر امام خمینی (ره) ارسال می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعمیر-و-راه-اندازی-توربین-ورکسپور-WS-583-در-شرکت-نفت-و-گاز-اغاجاری.bos