شماره: 251697 تاریخ : 1395/09/24-10:46:55

تعاونی‌های هنرستانی ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از تشکیل تعاونی‌های هنرستانی خبر داد و گفت: دستورالعمل آن آماده شده است و در مرحله نهایی کردن آن در سطح هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش امروز در نخستین همایش «مدرسه تعاونی؛ اقتصاد مشارکتی» که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع تعاونی اظهار داشت: در اسناد بالادستی به حضور و مشارکت دانش‌آموزان تأکید شده است و بر اساس قوانینی که در بخش تعاون است می‌توان بر این موضوع نظارت داشت و آن را هدایت کرد.

وی ادامه داد: یکی از بندهایی که در تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با وزارت کار،‌ رفاه و تأمین اجتماعی وجود دارد، تشکیل تعاونی‌های هنرستانی است.

آذرکیش با اشاره به نتایج این مشارکت‌ها و ایجاد تعاونی‌ افزود: تقویت روحیه و اعتماد به نفس از جمله نتایج این مشارکت‌هاست ضمن اینکه چرخه آموزش همراه با تولید را نیز در هنرستان‌ها داریم.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اهمیت کارآفرینی به عنوان یکی از حوزه‌های یازده‌گانه تربیتی مطرح است، گفت: از دوره ابتدایی درس کار و فناوری در پایه ششم وجود دارد در دوره متوسطه اول و دوم این درس ادامه دارد و در متوسطه دوم در همه شاخه‌ها درس کارآفرینی و تولید را داریم.

وی متذکر شد: در حال حاضر میزان سهم هنرجویان در تولیدات خود در هنرستان‌ها مورد توجه جدی است و آنها هم در این سهم سهیم هستند ضمن اینکه نگاه ما نیز به اهداف توسعه پایدار 2030 است و در کنار آن افق 1404 کشور قرار دارد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه فرهنگ تعاون، نیکوکاری است و مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری در آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، توسعه کار و کارآفرینی است.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف آموزش و پرورش با دستگاه‌های کشور متذکر شد: بیش از 55 تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها امضا شده است ضمن اینکه در طول سه سال گذشته نیز 24 تفاهم‌نامه بازنگری و به‌روز رسانی شده است.

وی تصریح کرد: آموزش کارآفرینی تشکیل تعاونی‌هایی که از آموزش حمایت کند و یا هرگونه فعالیتی که در آن جهت از تولید بهره‌برداری اقتصادی کنند با تشکیل تعاونی‌های هنرستانی محقق می‌شود.

آذرکیش خاطرنشان کرد: در هنرستان‌های کشاورزی از سال 62 تبصره 75 وجود دارد که در آن به فروش خدمات هنرستان‌ها در بخش تولید و غیره توجه دارد ضمن اینکه تشکیل تعاونی‌های هنرستانی را پیگیری می‌کنیم؛ دستورالعمل آن آماده شده است و در مرحله نهایی کردن آن در سطح هنرستان‌ها هستیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعاونی‌های-هنرستانی-ایجاد-می‌شود.bos