شماره: 512671 تاریخ : 1399/02/22-06:02:05

رئیس سازمان امور عشایر اعلام کرد:

تعاونی ها ظرفیتی برای افزایش بهره وری در مناطق عشایری هستند

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اهمیت تعاونی ها و نظام بهره برداری در جامعه عشایری، گفت: تعاونی ها ظرفیتی فوق العاده برای ایجاد تحول در مناطق عشایری دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با مدیرکل و کارکنان دفتر امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان اظهار داشت: در امور تعاونی ها موضوع بهره وری، آموزش و ترویج، اصلاح ساختار تشکل ها و ساماندهی و نظام مند کردن امور در یک سامانه هوشمند بسیار مهم است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به این که توزیع آرد، گاز و اقلام مورد نیاز عشایر از کارهایی است که توسط تعاونی ها انجام می شود، تصریح کرد: دیگر روش های گذشته و سنتی در انجام کارها پذیرفته و جوابگو نیست و باید با بهره گیری از علم و دانش تحول ایجاد کنیم.

قندالی بیان داشت: هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل های عشایری از وظایف دفتر امور تعاونی ها است که ضرورت دارد این موارد از طریق نرم افزاری و سامانه انجام شود.

وی افزود: در مجموع حدود 1900 نفر در حوزه تعاونی های عشایری فعالیت می کنند که سرمایه عظیمی هستند که همه آنها به نوعی با ما در ارتباط و تحت پوشش ما هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که برخی افراد صدای عشایر را نمی شنوند و یا نمی خواهند بشنوند، اظهار داشت: ما با مردمی سروکار داریم که شایسته و مستحق هر نوع خدمتی هستند، مردمی که سختی ها را تحمل می کنند و صدایشان هم در نمی آید.

وی ادامه داد: عشایر در عمق بیابان ها، در کوه ها و دره ها فعالیت می کنند و وظیفه ما این است که زندگی را برای آنان تسهیل کنیم.

قندالی بیان داشت: ما با مردمی کار می کنیم که نه تنها هیچ هزینه اقتصادی و سیاسی برای کشور ندارند، بلکه فعالیت ها و تولیدات آنان کمک به کشور و مردم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که در خیلی جاها فکر و ایده بیشتر از پول تحول ایجاد می کند، گفت: با وجود همه کارهای خوبی که در مناطق عشایری انجام شده هنوز قدم هایی مانده که باید برداشته شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعاونی-ها-ظرفیتی-برای-افزایش-بهره-وری-در-مناطق-عشایری-هستند.bos