شماره: 450525 تاریخ : 1397/12/12-06:52:49

سعیدی مبارکه نشست امروز کمیسیون اقتصادی را تشریح کرد:

تصویب کلیات لایحه موافقتنامه تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از تصویب کلیات لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه در نشست امروز کمیسیون متبوعش به منظور تسهیل تجارت خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،زهرا سعیدی مبارکه  در تشریح نشست امروز(یکشنبه، 12 اسفندماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون کلیات لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف از موافقتنامه بحث تبادل تجاری با کشورهای آسیا و اقیانوسیه تسهیل می شود، افزود: این موافقتنامه تجارت خارجی را تسریع و از جعل اسناد تجاری جلوگیری می کند.

کاهش هزینه های تجاری از طریق حذف کاغذ

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق و کاهش هزینه های تجاری از دیگر دستاوردهای موافقتنامه مذکور است، ادامه داد:مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر نگاه به شرق تاکید کرده اند.طرف های تجاری ایران در این موافقتنامه شرقی بوده و شامل کشورهای چین، هند، امارات، ژاپن و روسیه می شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، کاهش هزینه های تجاری از طریق حذف کاغذ، جلوگیری از جعل گواهی منشاء و گواهی بازرسی و ایجاد سامانه ای نرم افزاری برای نظارت بر فرآیند تجارت را از دیگر دستاوردهای لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه عنوان کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تصویب-کلیات-لایحه-موافقتنامه-تسهیل-تجارت-بدون-کاغذ-فرامرزی-در-اسیا-و-اقیانوسیه.bos