شماره: 310811 تاریخ : 1396/09/20-06:27:02

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

تصویب 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت از ابتدای دولت دوازدهم

به گفته مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای 38 پروژه در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ افروز بهرامی در سخنان کوتاهی در نشست خبری امروز قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای دولت یازدهم 11 میلیارد دلار پروژه با استفاده از سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب هیأت سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت که شامل 252 پروژه بود و 106 پروژه آن افتتاح شدند.

وی با اعلام اینکه از مجموع این سرمایه گذاری‌های خارجی 2 میلیارد دلار مربوط به دولت دوازدهم و شامل 38 پروژه بود، افزود: با توجه به اینکه در 20 سال گذشته در مجموع 40 میلیارد دلار یعنی معادل سالی 2 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در تمام حوزه ها داشتیم‌، این میزان جذب سرمایه گذاری خارجی از آغاز دولت یازدهم در بخش صنعت، معدن و تجارت قابل توجه بود.

بهرامی با تأکید بر اینکه انتقال تکنولوژی و دسترسی به بازارهای بین المللی در تمامی قراردادهای خارجی جدید لحاظ شده است، تصریح کرد: توزیع سرمایه گذاری خارجی متوازن شده و به سمت استان‌های کشور سوق داده شده است. در این مدت فارس، بوشهر و کرمان بیشترین سرمایه گذاری خارجی را توانستند جذب کنند. کشورهای آلمان، ایتالیا و چین نیز بیشترین سرمایه گذاری را انجام دادند.

 

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش صنعت، معدن و تجارت سالانه 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری (اعم از خارجی و داخلی) نیاز دارد که 6 میلیارد دلار آن را برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفتیم.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تصویب-2-میلیارد-دلار-سرمایه-گذاری-خارجی-در-بخش-صنعت-معدن-و-تجارت-از-ابتدای-دولت-دوازدهم.bos