شماره: 575363 تاریخ : 1400/01/07-07:08:48

تسلیت بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت «محمد ابوالحسنی»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «محمد ابوالحسنی» تهیه کننده سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش بانک و صنعت ، در پیام علیرضا تابش آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

امروز سینمای ایران، «محمد ابوالحسنی» تهیه کننده ای جسور، خلاق و دوست داشتنی را از دست داد.

هنرمندی که در آثارش خیال انگیزی، شادی، شور زندگی و رنگ عشق را برای کودکان و خانواده های ایرانی آفرید و تا لحظه آخر عمر خویش، در اندیشه خلق اثری تازه بود.

تولید محتوای بومی، انتشار و بازاریابی محتوا بخصوص برای مخاطبان کودک در فضای مجازی، برای او دغدغه ای جدی بود و از ایده های نوآورانه جوانان در این زمینه استقبال و حمایت می کرد.

بنیاد سینمایی فارابی در سال 1397 با هدف «تحول در زیست بوم سینمای ایران و توسعه بازار»، تفاهم نامه سه جانبه تأسیس «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» را با وی و معاونت عملی فناوری به امضا رساند. اما متأسفانه موانعی از جنس نگاه محافظه کارانه و محتاطانه مجریان در برابر نوآوری، شکل گیری و راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخت که یقینا می توانست یکی از اتفاقات مهم سینما در دهه 90 و در آستانه ورود به قرن جدید باشد.

در نهایت اندوه و تأثر و دلی مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این تهیه کننده سینما را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان که او برایشان وب سری، انیمیشن و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.

فقدان این هنرمند عزیز را به پدر فرهیخته و مادر داغدار ایشان، خانواده شادروان ابوالحسنی و همسر و فرزندانش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم .»

محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینما و تهیه کننده پویانمایی «دیرین دیرین» که چندی پیش به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، امروز هفتم فروردین ماه در 43 سالگی درگذشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تسلیت-بنیاد-سینمایی-فارابی-در-پی-درگذشت-محمد-ابوالحسنی.bos