شماره: 249110 تاریخ : 1395/08/25-05:49:29

با انتخاب اعضای هیات

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حکمی 15 عضو هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را منصوب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , به این ترتیب محمد مهدی زاهدی، سید محمد باقر عبادی، جبار کوچکی نژاد، فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، قاسم احمدی لاشکی، سید حمایت میرزاده، علیرضا سلیمی، داوود محمدی(تهران)، محمود صادقی، اسدالله عباسی، محمد حسن نژاد، علی ادیانی ، امیر خجسته و احمد امیرآبادی فراهانی هیات‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تشکیل داده اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان که با توجه به مفاد اساسنامه بنا بود ترمیم کننده وضعیت معیشت فرهنگیان و پس اندازی برای آنان در دوران بازنشستگی باشد، اکنون با زمزمه اختلاس میلیاردی که از آن به گوش می رسد به ساحل ناامنی تبدیل شده و بر دغدغه فرهنگیان افزوده است.
تایید خبر بازداشت شهاب الدین غندالی مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و برخی از افرادی که متهم به اختلاس از صندوق و دریافت وام های کلان هستند، نگرانی فرهنگیان را از سرنوشت و وضعیت این موسسه دو چندان کرده است.
هر چند که در ابتدا و با قوت گرفتن خبر اختلاس از صندوق، از سوی مسوولان وزارت آموزش و پرورش و موسسه، این موضوع رد می شد اما سرانجام با اعلام دستگاه قضایی کشور، شک و تردیدها به یقین تبدیل شد.
علاوه بر بازداشت مدیرعامل صندوق و چند نفر دیگر، از یکی از تهیه کنندگان سینما نیز به عنوان اختلاس گر نام برده می شود که وی نیز به اتهام دخالت در فساد مالی صندوق فرهنگیان بازداشت شده است.
پیش از این نیز جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه سوءاستفاده هایی در این صندوق انجام شده اعلام کرد که مدیرعامل این صندوق نیز به دادگاه احضار شده است. 
وی یادآور شد: صندوق ذخیره فرهنگیان اشکالات بسیاری دارد از جمله اینکه وام های یک تا دو هزار میلیارد ریالی به افراد مختلف و تنها با چک داده و در این راستا زد و بندهایی انجام شده است. 
با شدت گرفتن حرف و حدیث ها درباره اختلاس میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 25 مهر ماه با تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان موافقت کردند. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره این تصمیم نمایندگان گفت: این تقاضای تحقیق و تفحص براساس ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر ضرورت بررسی تحقیق و تفحص ها در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحقیق-و-تفحص-از-صندوق-ذخیره-فرهنگیان-کلید-خورد.bos