شماره: 448304 تاریخ : 1397/11/17-11:41:56

تبیین الزامات ارایه خدمات نقشه بومی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی

کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور با توجه به اهمیت خدمات نقشه، مخاطرات و فرصت های آن، الزامات و نیازمندی های این حوزه را برای کاربرد هر چه بیشتر نرم افزارهای بومی تبیین کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، مهندس سعید مهدیون – معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور در این خصوص گفت: صیانت از داده های مکانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات امنیتی و انتظامی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای مجازی است که باید برای جلوگیری از وابستگی به سرویس های خارجی و ساماندهی و توسعه زیست بوم کسب و کارهای مکان محور داخلی، الزامات و نیازمندی های این حوزه تعیین شود.

وی با بیان این که برای شناسایی خدمات و موضوعات اطلاعاتی این حوزه بررسی مطالعاتی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور صورت گرفته است، افزود: بر همین اساس تبدیل موقعیت به آدرس/ آدرس به موقعیت، مسیر یابی، تخمین زمان رسیدن به مقصد، نقاط مورد علاقه و جستجو ترافیک زنده به عنوان الزامات اولیه یک برنامه برای ارایه خدمات نقشه در نظر گرفته شده است.
مهندس مهدیون تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های داخلی ارایه دهنده خدمات نقشه براساس شاخص های کارکردی همچون اطلاعات عمومی،فنی، رابط کاربری،پوشش، مسیریابی، اطلاعات شهری و کسب‌وکارها و Crowd Sourcing ارزیابی اولیه شدند که البته همچنان برای توسعه نیاز به اقدامات بیشتری است.
معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: ارزیابی فنی- تخصصی و امنیتی شرکت های ارائه دهنده خدمات پایه نقشه به سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات و پلیس فتا واگذار شده است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تبیین-الزامات-ارایه-خدمات-نقشه-بومی-در-کمیسیون-عالی-تنظیم-مقررات-فضای-مجازی.bos