شماره: 354146 تاریخ : 1397/05/21-03:25:43

بختیاری تاکید کرد:

تبدیل آبفای استان تهران به شرکتی الگو در خاورمیانه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تبدیل این شرکت به یک شرکت الگو و نمونه در منطقه خاورمیانه را از خواسته‌های وزارت نیرو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جریان بازدید از شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران در جمع مدیران این شرکت گفت: مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران ظرفیت‌های خوبی هم به لحاظ نیروی انسانی و هم منابع درآمدی برای پاسخ‌گویی به انتظار وزارت نیرو دارد و شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران به واسطه برخورداری از نیروی انسانی متخصص، باید در این راستا پیشرو باشد.

وی تصریح کرد: مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران باید در حوزه تامین و توزیع آب سرآمد کشورهای منطقه باشد همچنان که تا امروز پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران سپس مهم‌ترین رویکرد ستاد شرکت را سیاست‌گذاری عنوان کرد و افزود: شرکت‌های زیرمجموعه باید دارای اختیارات کافی و متناسب با مسئولیت‌های واگذار شده باشند و در این زمینه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره پاسخگو هستند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در مجموع کارهای بزرگ و خوبی در شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام گرفته است اما ما در میانه راه هستیم و باید رشد بیش‌تری داشته باشیم که زمینه این جهش با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه یک شهر تهران وجود دارد و این منطقه باید الگویی برای سایر شرکت‌های آب و فاضلاب باشد.

بختیاری سپس با بیان این‌که تامین نیرو در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران از این پس از طریق آزمون صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: فرآیند تبدیل وضعیت کارکنان باید در مسیری شفاف قرار گیرد و هیچ نیرویی به مجموعه وارد نخواهد شد مگر از طریق برگزاری آزمون و جذب نخبگان.

به گفته وی با ایجاد انگیزه لازم در کار، کارشناسان فعال در شرکت باید پیشرفت در مناصب شغلی را احساس کنند ضمن آن‌که تعلق سازمانی و پاک‌دستی باید الگوی همه کارکنان باشد تا بتوانیم با کمک یکدیگر، شرکت آب و فاضلاب استان تهران را به شرکتی تمام عیار بدل کنیم.

بختیاری با اشاره به تفاوت‌های ماهوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با شرکت‌های خصوصی گفت: شرکت‌های خصوصی به هر شکلی دنبال درآمد بیش‌تر هستند اما آن‌چه که باید در مجموعه این شرکت افزون بر تفکر بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد، تفکر خدمات‌رسانی شایسته و دولتی به شهروندان است که این مهم فقط با اندیشه‌های بلند، ایده‌های بزرگ و سلامت همراه با جسارت اتفاق می‌افتد. او با بیان این‌که در زمان حاضر میزان درآمدها و هزینه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بهترین شرایط در حالت سر به سر قرار دارد، تنها راه کاستن هزینه‌ها را افزایش بهره‌وری و کارایی در شرکت دانست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تبدیل-ابفای-استان-تهران-به-شرکتی-الگو-در-خاورمیانه.bos