شماره: 279683 تاریخ : 1396/02/25-02:32:51

تبادل تجربه و دانش در همایش نقشه برداری

رئیس سازمان نقشه برداری کشور: ژئوماتیک به تصویر کشیدن زمین و هندسه است و برای رشد و توسعه نیازمند شناخت از پیرامونمان هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، آزموده اردلان در بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک تصریح کرد: پارسال هواپیماهای نقشه برداری بازسازی شد و توانستیم بیشترین رکورد را در تصویر برداری کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش پلی برای ایجاد ارتباط بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه‌ها و موسسات اجرایی است.
در ادامه همایش امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش هم گفت: ژئوماتیک مجموعه‌ای از تخصص‌های مرتبطی، چون جمع آوری داده ها، جغرافیایی، نگهداری، پردازش و توزیع داده‌های جغرافیایی است که می‌تواند مورد بهره برداری همه سازمان‌ها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: داده‌های ژئوماتیک برای مدیریت و برنامه ریزی کلان، امایش سرزمین، توسعه پایدار، امور دفاعی و نظامی و منابع طبیعی کاربرد دارد.
امیر دریادار سیاری افزود: 70 درصد کره زمین را اب فرا گرفته و 80 درصد مردم در کنار دریا به فاصله 200 کیلومتری دریا زندگی می‌کنند و 90 درصد تجارت جهانی کالا از طریق دریا انجام می‌شود؛ بنابراین گزارش، دبیر بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک گفت: ارتباط میان اعضای جامعه در جهت تبادل اندیشه و اشتراک دانش از اهداف مهم برگزاری این همایش است.
صدیقی در بیست و چهارمین همایش ژئوماتیک گفت: این همایش باعث می‌شود تا متخصصان حوزه اطلاعات مکانی و علاقه‌مندان به دانش ژئوماتیک، ضمن تعامل مناسب با یکدیگر، از دانش و تجارب هم بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال به اقتصاد مقاوتی، ایجاد زیر ساخت‌ها در همه پروژه‌های عمرانی کشورلازم است، زیرا مبنای بسیاری از بخش‌ها؛ داده‌های مکانی و نقشه است.
وی افزود: ارائه 43 مقاله شفاهی، 37 کارگاه آموزشی، گزارش فنی و ارائه آخرین فناوری‏‌ها و دستاوردهای عرصه ژئوماتیک از برنامه‌های این نمایشگاه است و در 2 هزار متر مربع با مشارکت بخش‏های مختلف دولتی و خصوصی برپا شده است.

 


منبع:صداو سیما


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تبادل-تجربه-و-دانش-در-همایش-نقشه-برداری.bos