شماره: 489075 تاریخ : 1398/05/15-10:26:01

تامین مالی جمعی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار

شاپور محمدی: تامین مالی به تصویب شورای عالی بورس نیز رسیده است؛ در تامین مالی جمعی، سازمان بورس می‌تواند در حوزه‌های مختلفی نظیر سینما، تولید محتوای فرهنگی و کتب ورود کند و در تامین مالی محصولات فرهنگی نقش داشت باشد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین معرفی آثار برگزیده سومین جشنواره بورس و رسانه با بیان اینکه جشنواره بورس و رسانه یکی از جشنواره‌هایی که در دنیا نظیر ندارد، افزود: این جشنواره کمک می‌کند شناخت مردم از بازار سرمایه افزایش یابد و به تبع آن شاهد ورود افراد بیشتری به این بازار باشیم.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی ارسال آثار نسبت به سال گذشته گفت: در دوره سوم 820 اثر ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خبر و رسانه از صحت، دقت و اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: تمامی فعالان بازار سرمایه نیز می‌دانند کارایی این بازار زمانی افزایش پیدا می‌کند که فعالان بتوانند از کارایی اطلاعات ورودی استفاده‌های مناسب را داشته باشند؛ در این زمینه بحث خبر و اطلاعات دو واژه جدا نشدنی از بورس و بازار سرمایه به شمار می‌رود و انتشار صحیح و با سرعت خبرهای اقتصادی و سیاسی در کشف قیمت سهام شرکت‌ها تاثیر بسزایی دارد.

محمدی بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین مبلغان فرهنگ‌سازی باشند، افزود: رسانه‌ها راه آشنایی با بازار سرمایه در تمامی سطوح هستند. زمانیکه آموزش‌های سنتی و کلاسیک دانشگاهی نمی‌تواند به اندازه رسانه‌ها اثر داشته باشد، باید به نقش رسانه بیش از هر دوره ای توجه کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید براینکه رسانه‌ها می‌توانند در تمامی دستگاه‌های اجرایی نقش بی‌بدیلی داشته باشند، گفت: رسانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند و در زمینه اجرای برنامه‌های جدید نظر مطالبه‌گران را انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین این گروه می‌توانند اقدامات اجرایی دستگاه‌ها را به فعالان بازار انتقال دهند و ارتباط دوسویه مفیدی را به وجود آورند.

محمدی دیگر کارکردهای رسانه‌ها را اطلاع رسانی و آگاه سازی برشمرد و گفت: رسانه‌ها با تولید آثار مختلف مانند فیلم، رادیو و محتوای چند رسانه‌ای می‌توانند نیروی امداد فرهنگ‌سازی باشند.

وی تامین مالی جمعی را یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار دانست گفت: این اقدام به تصویب شورای عالی بورس نیز رسیده است؛ در تامین مالی جمعی، سازمان بورس می‌تواند در حوزه‌های مختلفی نظیر سینما، تولید محتوای فرهنگی و کتب ورود کند و در تامین مالی محصولات فرهنگی نقش داشت باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره می‌تواند تعامل میان رسانه‌ها و اهالی بازار سرمایه را افزایش دهد و به تبع آن قدرت تفکر سرمایه‌گذاری را میان مردم قدرت بخشد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-مالی-جمعی-از-مهم‌ترین-اقدامات-اخیر-سازمان-بورس-و-اوراق-بهادار.bos