شماره: 447245 تاریخ : 1397/11/07-03:44:48

از طریق اوراق منفعت انجام می شود؛

تامین مالی 10 هزار میلیارد ریالی برای صنعت نفت

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت 10 هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران از روز سه شنبه مورخ 9 بهمن 1397 به مدت سه روز کاری عرضه می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در این اوراق، درآمد حاصل از فروش نفت 11 حلقه چاه به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرند که به مدت 3 سال به شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.

نرخ علی الحساب و نرخ بازخرید این اوراق توسط بانی 19 درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر شش ماه یکبار است. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ضامن اصل این اوراق، شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و ضامن سود آن، صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت هستند. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت های تامین سرمایه تمدن به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال، لوتوس پارسیان به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال، بانک ملت، امید و کاردان هر یک به حجم هزار میلیارد ریال و شرکت های تامین سرمایه امین و نوین هر یک به مبلغ 500 میلیارد ریال است.

موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود(حسابدار رسمی)، امین این اوراق و عامل پرداخت همچون دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

اوراق منفعت از جمله ابزارهای نوین تامین مالی در بازار بدهی است. این اوراق به پشتوانه درآمدهایی که بانی در آینده به دست می آورد -مثل درآمدهای حاصل از هتل داری، یا اجاره فضاهای تبلیغاتی- منتشر می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-مالی-10-هزار-میلیارد-ریالی-برای-صنعت-نفت.bos