شماره: 450564 تاریخ : 1397/12/13-11:47:50

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

تامین سوخت مورد نیاز شناورهای ناجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مخازن ذخیره سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز شناورهای ناجی در بندرهای خارگ، عامری و دیر ایجاد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیاوش ارجمند زاده  درباره بهره برداری از مخازن ذخیره سوخت، افزود: یکی از مهم ترین  مزایای اجرای این طرح سرعت در سوخت‌رسانی  و همچنین کیفیت بهتر سوخت به شناورهای عملیاتی ناجی است.

وی تصریح کرد: هر مخزن سوخت دارای یک پمپ دو اینچ دیزلی و 30 متر شلنگ مخصوص انتقال دیزل است که دو عدد کپسول اطفا حریق نیز از نوع فوم و پودر بر روی مخزن نصب شده است.

وی اضافه کرد: رنگ بدنه داخلی و خارجی مخزن از نوع دریایی و ضد حریق بوده و کلیه نکات مربوط به ریزش سوخت به جهت مقابله با آلودگی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته شده است

ارجمندزاده بیان کرد: عملیاتهای جستجو و نجات دریایی زمان مشخصی ندارد و ممکن است در یک روز چندین عملیات داشته باشیم که در نتیجه به علت ظرفیت محدود سوخت شناورهای ناجی، این شناورها نیازمند سوختگیری دوباره هستند.

وی اظهار داشت : فرایند ثبت درخواست و دریافت سوخت از شرکت پخش فرآورده های نفتی در سریع‌ترین حالت نزدیک به پنج ساعت طول می‌کشد که این امر می‌تواند در عملیات جستجو و نجات وقفه ایجاد کند.

ارجمند زاده کیفیت بالای سوخت را یکی دیگر از مزایای وجود این مخازن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز است سوخت مورد استفاده  شناورهای ناجی برای بالا بردن عملکرد موتور و طول عمر بیشتر قطعات، فیلتر شود، این مورد در ساخت مخازن سوخت مد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همه استانداردهای اداره استاندارد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ساخت مخازن سوخت به کار گرفته شده و گواهینامه‌های مربوط  نیز دریافت شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-سوخت-مورد-نیاز-شناورهای-ناجی.bos