شماره: 309431 تاریخ : 1396/09/02-04:27:48

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه ای است

مشاور مدیرعامل و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی به همراه مدیر کل و مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با استاندار گلستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مشاور مدیرعامل و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی در این دیدار که حامل پیام ویژه مدیر عامل سازمان به استاندار گلستان بود، ضمن تاکید بر ارتباط موثر و اثر بخش با مقامات استانی خواستار تعامل بیشتر دوطرف در خصوص مباحث سازمانی و گسترش فضای ارتباطی دوسویه شد.

دکتر رضا امینی گفت: در سایه تعامل و همکاری سازنده همه دستگاه ها امکان پیشرفت در تمامی زمینه ها از جمله گسترش کمی و کیفی تامین اجتماعی در استان امکان پذیر است .

وی تاکید کرد: با هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب جهت بسط فرهنگ بیمه و بیمه پردازی اقدام شود و با تلاش های همه مسئولان و تصمیم گیرندگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امید است در زمینه تقویت این سازمان و احقاق حق بیمه شدگان گام های اساسی  برداشته شود .

دکتر امینی عنوان کرد: در راستای نیل به اهداف عالی وکلان تامین اجتماعی امید است نمایندگان این سازمان نیز با اطلاع و آگاهی کامل از مسایل موجود و احاطه کامل بر پرونده های فنی و مطالباتی موجود در جلسات حاضر شده و بعنوان سفیران و شخصیت واقعی سازمان در ابعاد مختلف تخصصی و رفتاری وظیفه خود را در بهترین شکل ممکن بجای آورند.

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی به عنوان سازمانی با مدیریت درآمد هزینه، دغدغه وصول مطالبات معوقه را دارد و با وجود عدم تعادل منابع و هزینه ها، درجهت ثبات در ارائه تعهدات با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و اشتغال، برنامه های ارتقای کیفیت و کمیت خدمات را به پیش می برد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان نیز با اشاره به دستاوردهای آن اداره کل در چند سال گذشته گفت: بیش از 133 میلیارد تومان کارفرمایان استان به این سازمان بدهکارند.

علی اصغر نیک نیا افزود: عملکرد این اداره کل در بخش بیمه، امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل توجه بوده است .

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در هر ماه بیش از 50 میلیارد تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران و مبلغ 7 میلیارد تومان نیز به عنوان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می کند و در مجموع هزینه پرداختی آن ماهانه بیش از 60  میلیارد  تومان است که می توان گفت به طور متوسط روزانه این اداره کل مبلغ بیش از  2 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه و بلند مدت بجزء هزینه های درمانی به قشرهای مذکور و بیمه شدگان پرداخت می کند.

نیک نیا اظهار کرد: بابت هزینه های تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در دو حوزه بیمه ای و درمان سالانه مبلغ 1200 میلیارد تومان پرداخت می شود .

وی اعلام کرد: بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان گلستان 243 هزار و 700 نفر و بازنشستگان و مستمری بگیران آن نیز بیش از37  هزار نفر هستند که در مجموع با درنظر گرفتن مقرری بگیران تحت پوشش و بیمه شدگان تبعی با افراد تحت تکفل به بیش از 742  هزار نفر می رسند که حدود 39 درصد جمعیت کل استان را شامل می شوند .

نیک نیا عنوان کرد: استان گلستان دارای 13 شعبه ثابت، 6شعبه اقماری و 5 کارگزاری رسمی تامین اجتماعی است که به بیش از 742 هزار نفر بیمه شده خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: در استان گلستان بیمه بخش کشاورزی بیشترین رشد را در کشور داشته است و اکنون حدود  23  هزار نفر در بخش کشاورزی، دامداری و باغات بیمه هستند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-اجتماعی-یک-سازمان-درامد-هزینه-ای-است.bos