شماره: 623795 تاریخ : 1401/11/25-03:14:21

با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛

تابلوی معاملات حوالجات خرد ارزی برای صرافی های تضامنی ایجاد می شود

با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، صرافی های تضامنی امکان معاملات حوالجات خرد ارزی را پیدا خواهند کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «امیر هامونی» با اعلام این خبر بیان کرد: در فاز اول راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با استقرار دستگاه های دولتی، از سامانه تامین ارز خدماتی سرفصل های مصوب بانک مرکزی رونمایی می شود و متقاضیان ارز خدماتی می توانند از بستر این مرکز، ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.


وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مربوط به راه اندازی تابلوی حوالجات خرد ارزی است، تشریح کرد: تابلوی حوالجات خرد ارزی با تمرکز بر صرافی های تضامنی فعال خواهد شد. صرافی های تضامنی در تابلوی حوالجات خرد ارزی نقش پررنگی خواهند داشت و امیدواریم که در آینده نزدیک این تابلو فعال شود.

«هامونی» در خصوص حوالجات ارزی کالاهای اساسی تصریح کرد: عملیات صرافی، خرید و فروش، تسویه و جابه جایی صرفا ارز کالاهای اساسی از طریق بانک ها و صرافی های بانکی صورت خواهد گرفت.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی همچنین از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد و تشریح کرد: از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی و در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. معاملات ربع سکه با محوریت بانکها، صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی صورت خواهد گرفت و شرایط عرضه آن به زودی در قالب امید نامه و آگهی اعلام می شود.

«هامونی» در پایان اعلام کرد: از هفته آینده تراکنش های پایانه های فروش (پوز بانکی) برای صرافی هایی که رتبه الف دارند، به 300 میلیون تومان افزایش می یابد؛ تعداد صرافی های رتبه الف 23 مورد است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تابلوی-معاملات-حوالجات-خرد-ارزی-برای-صرافی-های-تضامنی-ایجاد-می-شود.bos