شماره: 6419 تاریخ : 1391/06/30-08:56:54

تأسیس صندوق بیمه حوادث با رویکرد حاکمیتی/

بیمه منازل اجباری می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: طی جلساتی با حضور نمایندگانی از مجلس و شرکت‌های بیمه برای تدوین اساسنامه صندوق غیردولتی تشکیل می شود.

خبرگزاری فارس: تأسیس صندوق بیمه حوادث با رویکرد حاکمیتی/ بیمه منازل اجباری می‌شود

محمد رضا رضایی در مورد جلسه عصر دیروز کمیسیون عمران برای بررسی لایحه تأسیس «صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» اظهار داشت: همه اعضا بر کلیت تشکیل یک صندوق بیمه در این زمینه در کشور اتفاق نظر دارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران اضافه کرد: با توجه به تعدد حوادث طبیعی در کشور در هنگام بروز چنین وقایعی تمامی انتظارات و توقعات به سمت دولت است، زیرا صندوقی برای جبران خسارت‌ها در مواقع بحران وجود ندارد.

وی گفت: آنچه در لایحه دولت آمده تأکید بر دولتی بودن کامل این صندوق دارد و کمک‌های دولتی در آن بسیار پررنگ و اعضای هیئت امنا عمدتاً دولتی پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابر این مقرر شد با توجه به اصل 44 برای جلوگیری از ایجاد بار مالی و نیروی انسانی دولتی، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی و عمران مجلس به همراه نمایندگانی از بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، اساسنامه صندوق به صورت غیردولتی تدوین و مجدداً برای بررسی به کمیسیون ارجاع شود.

رضایی با تأکید بر اینکه این صندوق رقیب شرکت‌های بیمه نخواهد بود، ادامه داد: صندوق مذکور با رویکرد غیردولتی نقش حاکمیتی خواهد داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بیمه-منازل-اجباری-می‌شود.bos