شماره: 464732 تاریخ : 1398/02/28-09:31:55

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف:

بیمه قالیبافان توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف به درستی در کشور و بازارهای هدف شناخته نشده است، گفت: بیمه قالیبافان که در بودجه سال جاری از آن نام برده شده، توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد و نیاز به آن است که در سال رونق تولید از ملی‌ترین محصول کشور حمایت شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدعلی زرینه‌کفش در رابطه با بیمه قالیبافان در سال جاری اظهار کرد: مرکز ملی فرش باید حق و حقوق و خواسته بافندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مطالبه کند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف ادامه داد: در بررسی لایحه بودجه سال 1398 و همچنین در اوایل سال جاری اعلام شد که تمام بافندگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بودجه تعیین شده برای این مهم کافی نیست و تا به امروز حداقل دو سوم بافندگان کشور تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به بودجه تعیین شده برای قالیبافان به نظر می‌رسد تنها 1000 نفر به جمع بیمه‌شدگان قالیبافی اضافه شوند و این در حالی است که با توجه به اطلاعات رسمی بیش از یک میلیون بافنده و دارقالی شناخته شده در کشور وجود دارد و در کنار آن آمارهای غیررسمی و ثبت نشده حکایت از وجود بیش از دو میلیون قالیباف در کشور دارد.

زرینه‌کفش با بیان این‌که مساله مطرح شده در زمینه بیمه قالیبافان در حد حرف بوده است، گفت: جای سوال است که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال رونق تولید آنچنان به بومی‌ترین صنعت کشور توجه ندارد.

وی تاکید کرد: بیمه عامل مشوق برای بافندگان است تا حجم کار و فعالیت خود را افزایش دهند که با رشد کسب‌وکار بافندگان، حجم تولید کشور در زمینه تولید ملی و فرش دستباف افزایش قابل توجهی را به ثبت می‌رساند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف همچنین تاکید کرد: برای رونق این صنعت باید قالیبافان، تولیدکنندگان و طراحان با بازارهای جهانی و روش‌های جدید آشنا شوند و در این حوزه علم و نگاه جدید و به‌روز تزریق شود.

زرینه‌کفش با بیان این‌که با حمایت از قالیبافان در سال رونق تولید شغل پایدار ایجاد و حفظ می‌شود، گفت: فرش دستباف ایران به بازارهای دیگر درست معرفی نشده و حتی در کشور خود، مردم اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به این محصول هنری و کاملاً ملی ندارند.

وی تاکید کرد: استفاده از فرش دستباف مزیت‌های بسیاری همچون رونق تولید، رونق کسب‌وکار، ارزش افزوده، سلامت فردی و جسمی و رونق کسب‌وکارهای مرتبط با تولید فرش را به همراه دارد که اگر همین روال و روند فعلی ادامه یابد اکثر فعالان این بازار از حوزه تولید و عرضه فرش دستباف خارج خواهند شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بیمه-قالیبافان-توان-تحت-پوشش-قرار-دادن-تمام-افراد-را-ندارد.bos