شماره: 516648 تاریخ : 1399/05/04-04:05:54

در روز اول ثبت نام؛

بیش از 354 هزار نفر برای دریافت وام اجاره ثبت نام کردند

وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام پیامکی 354 هزار و 252 متقاضی دریافت وام اجاره خبر داد و اعلام کرد: ثبت نام وام اجاره تا 9 مردادماه ادامه دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز (4 مردادماه) بر اساس وعده دولت و تلاش های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره ثبت نام کمک ودیعه مسکن آغاز شد.

این وام بخشی از برنامه دولت برای کمک به خانواده هایی است که در اثر بحران کرونا و شیوع این بیماری برای تامین مسکن دچار مشکل شده اند.

متقاضیان واجد شرایط، می توانند در تهران 50 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ 30 میلیون تومان و در سایر شهرها 15 میلیون تومان از دولت تسهیلات دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی آخرین آمار ثبت نام کنندگان دریافت این تسهیلات تا ساعت 14 امروز ( 4 مردادماه) 354 هزار و 252 متقاضی است که به سرشماره 300073640 پیامک ارسال کرده اند.

گروه های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارگران و حقوق بگیران ثابت هستند که اولویت پرداخت کمک ودیعه مسکن شامل ازدواج های جدید و خانواده های پنج نفره و بیشتر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و همچنین تحت پوششان سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار است.

محمود محمودزاده گفته بود: از آنجایی که ثبت نام وام اجاره مثل ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی در دوران شیوع کرونا است، تصمیم گرفتیم فعلا ثبت نام اولیه از طریق ارسال پیامک باشد و بعد متقاضیان در زمان بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند. فرم (ج) متقاضیان دریافت این تسهیلات باید «سبز» باشد، همچنین نداشتن سابقه مالکیت از سال 84 به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا نیز از جمله شرایط دریافت این وام است.

به گفته محمودزاده، متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به همراه کد رهگیری باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: مهلت ثبت نام وام اجاره در ساعت 24 روز پنجشنبه (9 مردادماه) به اتمام خواهد رسید و از 15 تا 20 مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک ها آغاز می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بیش-از-354-هزار-نفر-برای-دریافت-وام-اجاره-ثبت-نام-کردند.bos