شماره: 225122 تاریخ : 1395/06/20-11:03:32

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

بورس ایران جاذبه زیادی برای خارجی ها دارد

رقم نقدینگی بیش از 1 تریلیارد تومان است

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درنشست خبری امروز خود گفت: اگر بحث یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی انجام شود بورس هم آن را به مرحله اجرای می گذارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانک و صنعت شاپور محمدی رئیس سازمان بورس واوراق بهادار درنشست خبری امروز خود اظهارکرد : سلف موازی گندم در هئیت پذیرش بورس پذیرفته شده و در همین هفته یا هفته آینده اجرایی میشود.

محمدی گفت: بورس ایران دارای پتانسیل ها و ظرفیتهای فراوان است که همین امر موجب توجه خارجی‌ها به خصوص آلمان‌ها و کشورهای آلمانی زبان شده است.

رئیس سازمان بورس افزود: ورود سرمایه گذاران خارجی بیشتر تنوع بخشی و ثبات است که با ورود سرمایه گذاران بورس شفاف تر میشود.

 

معاملات بلوکی غیر عادی نیست

شاپور محمدی درمورد معاملات بلوکی اظهار کرد: با معاملات بلوکی خارج از ضوابط برخورد می شود.

وی بابیان آنکه قیمت سهام، سود مردم را تعیین می کند نه عدد شاخص، در مورد بورس ارز گفت : اگر یکسان سازی نرخ ارز انجام شود بورس ارز حتما به اجرای خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: در 241یک نمونه درمورد شاخص و سهام وجود دارد که اولویت مهمی است و فردا جلسه‌ای در مجلس در این خصوص برگزار میشود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص ماده 6 اصل 44 عنوان کرد: شرکتها و موسسات باید مالی به صورت شفاف و سریع در اختیار بورس قرار دهند.

وی افزود: استفاده از ابزارهای مالی اسلامی از اولویتهای بورس است که 5هزار میلیارد تومان وسال گذشته 500میلیارد تومان مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اف ای تی اف گفت: نظر ما همان نظر وزیر اقتصاد است.

 

بورس تعاون

شاپور با اشاره به اینکه تعداد سهامداران حقیقی 9میلیون نفر است گفت: در بحث تعاونی‌ها شرکتهای فراگیر تعاونی و تعانی‌های سهامی‌عام در فرابورس هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بورس-ایران-جاذبه-زیادی-برای-خارجی-ها-دارد.bos