شماره: 636212 تاریخ : 1402/02/27-01:39:38

گفتگو

بهره وری برگ برنده "تی اکسپرس" در مقایسه با رقباء

تی اکسپرس شرکتی پیشرو در ارائه سرویس های حمل سریع بین الملل بوده که مسئولیت صادرات و واردات سریع اسناد، مدارک، بسته ها و بارهای تجاری را در شبکه بین الملل تحت اکوسیستم لجستیک بر عهده دارد. اکوسیستم لجستیک هلدینگ فاخر با بیش از 60 سال تجربه در زمینه لجستیک به بیش از 1000 نقطه در سراسر کشور خدمات ارائه می دهد.

به گزارش بانک و صنعت ، حضور تی اکسپرس در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور(ایران اکسپو2023) بهانه ای شد تا با علی افشار مدیرعامل این مجموعه به گفت وگو بپردازیم.

لطفا خودتان را معرفی کرده و توضیح دهید شرکت شما در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

علی افشار هستم. مدیرعامل شرکت تی اکسپرس وابسته به هلدینگ فاخر. شرکت ما در حوزه لجستیک و حمل و نقل بین الملل فعالیت دارد. این حوزه کلیه روش های حمل کوریری و کارگو (هوایی، زمینی و دریایی) و سرویس های ارزش افزوده مرتبط را دربرمی گیرد که هرکدام به ارائه راهکارهای فناورانه در فضای شفاف به مشتریان می پردازد. فعالیت شرکت از سال 97 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. بزرگترین مانع در جهت پیشرفت در مسیر تی اکسپرس عدم پایداری بازار ایران به دلیل تحریم ها و پایین آمدن ارزش ریال در برابر دیگر ارزها است.

در طی سال ها با وجود موانع و تحریم ها تی اکسپرس به دلیل جایگاه خود به عنوان یک شرکت لجستیک بین الملل راهکار خود را برای ارسال یا دریافت بار و بسته پیدا خواهد کرد ولی مسئله این است که اندازه بازاری که ما با آن طرف حساب هستیم به واسطه مسائل خارج از کنترل متغیر بوده و عمدتا رو به کوچک تر شدن می رود و بر روی توانمندی های وارداتی و صادراتی کشور تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت و افرادیکه به عنوان مشتری به ما مراجعه می کنند می توانند از این امکان بهره مند گردند.

همچنین، درخصوص رقبای داخلی شرکت هایی در ایران سال ها در حوزه لجستیک فعال بوده اند ولی نقطه تمایز تی اکسپرس در این است که راهکارهای کوریری، فناورانه و خدمات ارزش افزوده را در قالب یک شرکت متمرکز، به طور یکپارچه ارائه می دهد و با توجه به شبکه سازی و زیرساختی که در داخل و خارج ایران ایجاد می کند ترکیبی از این خدمات و راهکارها را در یک پلتفرم متناسب با نیاز مشتری به نمایش می گذارد.

چه عاملی باعث شد،در نمایشگاه حضور پیدا کنید؟

حضور در نمایشگاه ایران اکسپو را می توان در 5 طبقه اصلی بیان کرد:

1. شناخت بهتر بازار: حضور در این نمایشگاه این امکان را می دهد که بازار صادرات و واردات را بهتر شناخته شود و با مشتریان و رقبای خود در این بازار آشنا شویم.

2. گسترش فعالیت های تجاری: امکان ایجاد روابط تجاری جدید و دستیابی به فرصت های تازه برای فعالیت های تجاری فراهم می شود.

3. معرفی خدمات: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو این امکان را می دهد که برند و خدمات خود را به مشتریان و نمایندگان دیگر شرکت های حمل معرفی نماییم.

4. شناخت بهتر رقبا: آشنایی با وضعیت رقبای صنعت حمل و نقل و بهبود خدمات بر اساس رقابت و نیازهای بازار صادراتی و وارداتی.

5. ایجاد ارتباط با مراجع قانونی: آشنایی با مراجع قانونی مرتبط با صادرات و واردات و همچنین توسعه روابط با نهادهای حاکمیتی این حوزه فراهم می شود.

به نظر شما ایران اکسپو چطور می تواند در صادرات به شما کمک کند؟

ایران اکسپو یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی در ایران است و می تواند به شرکت ما در صادرات کمک کند. با حضور در این نمایشگاه، ما می توانیم با مشتریان بین المللی آشنا شده، روابط تجاری جدیدی را برقرار، و فرصت های حمل کالاهای صادراتی و وارداتی را گسترش دهیم. همچنین، حضور در این نمایشگاه این امکان را می دهد که خود را با رقبای فعال در این صنعت را مقایسه کرده و استراتژی های خود را بازنگری و بهبود دهیم. در کل، شرکت در این نمایشگاه می تواند کمک کند تا به شناخت بهتری از بازارهای بین المللی و نیازهای حمل کالای این بازارها به دست آید.

گفتنی است؛ با توجه به تجربه و تمرکز تی اکسپرس بر حوزه صادرات، علیرغم وجود چالش هایی در این حوزه امکان ارائه خدمات با کیفیت صادراتی از ارسال یک برگ سند تا چارتر هواپیما با ظرفیت 100 تن امکانپذیر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-وری-برگ-برنده-تی-اکسپرس-در-مقایسه-با-رقباء.bos