شماره: 444973 تاریخ : 1397/10/15-03:08:34

بهره برداری از مدرسه طلا و جواهر در مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

کارگاه آموزشی طراحی طلا و جواهر با عنوان "مدرسه طلا و جواهر"عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران، مسعود مهدی زاده مقدم در مراسم افتتاح این مرکز آموزشی در جمع خبرنگاران، گفت: آموزش نیرو‌های جوان برای طراحی و ایجاد کسب و کار در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست این مدرسه که افتتاح کارگاه طراحی طلا و جواهر می باشد، ظرفیت پذیرش 60 نفر در هر دوره آموزشی وجود دارد.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: در ادامه می خواهیم بحث گوهرسنگ‌ ها را گسترش دهیم و در مورد نقره هم گسترش در حال انجام شدن است که دستاورد مدل خوشه‌ای ست که از چندسال پیش در مدل توسعه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم این مدرسه، افرادی که موفق به طراحی مصنوعات طلا و جواهر شده اند، دوره آموزشی جواهرشناسی و سنگ تراشی را می گذرانند و مهارت های لازم را در این زمینه فرامی گیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، گفت: دانش آموختگان پس از گذراندن دو مرحله طراحی، گوهرشناسی و سنگ تراشی به طور کامل با جواهرسازی آشنا شده و قادر به ایجاد کسب و کار جدید برای خود حتی به صورت خانگی خواهند بود.

مهدی زاده مقدم تصریح کرد: بازار برای فروش محصولات دانش آموختگان مدرسه طلا و جواهر مشهد پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: 80 درصد جواهرسازان و طلاسازان کشور در روستایی به نام پیوه ژن حوالی مشهد مقدس آموزش دیده و از این منطقه پرورش یافته اند و برند طلا و جواهر پیوه ژن نیز جزو برندهای معتبر در این حوزه است.

وی گفت: توسعه خوشه طلا و جواهر مشهد ارزآوری خوبی برای کشور و استان به همراه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی،اظهار داشت:مرداد ماه 1395 بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی انتخاب شد.

وی گفت:شهر معین گوهرسنگ ها یکی از زیرساخت های ضروری برای توسعه بازار داخلی و خارجی گوهرسن گهای قیمتی و نیمه قیمتی و به عنوان یکی از الزامات اقتصاد بدون اتکا به نفت است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد:از میان 40 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی مصرفی در خراسان رضوی 15 نوع پرمصرف ترین سنگ ها هستند که در این میان عقیق و فیروزه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه افراد به یاری استادان برجسته و همراهی مرکز آموزش فنی و حرفه ای، طی یک دوره 6 ماهه فنون روز مرتبط با طراحی طلا و جواهر از طریق پیشرفته ترین دستگاهها را می آموزند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-برداری-از-مدرسه-طلا-و-جواهر-در-مشهد-با-حضور-معاون-وزیر-صنعت-معدن-و-تجارت.bos