شماره: 433182 تاریخ : 1397/09/19-02:46:31

بهترین روش شفافیت، انتشار اطلاعات است

رئیس شورای شهر تهران بهترین روش شفافیت را انتشار اطلاعات دانست و افزود: یکی از راه حل‌های جدی و بهینه بمنظور مبارزه با فساد، هوشمندسازی است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند Smart  Tehran Congress 2018 که امروز (دوشنبه) در محل همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه هدف از این همایش استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در مدیریت و اداره هوشمند شهری است، گفت: شهر هوشمند، ارتباطات مستقیمی با شعارهای شورای شهر و لیست امید در رابطه با «شفافیت و آگاهی افکار عمومی و شهروندان از کیفیت اداره شهر» دارد و توانست از حمایت بی‌سابقه مردم برخوردار شود، لذا انتظار عمومی این است که شعارها و وعده‌های داده شده، عملی شود.

وی در ادامه افزود: بی تردید بهترین روش شفافیت انتشار اطلاعات است که اولین گام آن در پنجمین شورای شهر با حضور آقای نجفی بعنوان شهردار وقت تهران کلید و سامانه «شفافیت» با مصوبات شورای شهر ساخته شد، امید است آقای حناچی گام‌های تکمیلی این مسیر را بردارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به روز دانشجو و مبارزه با فساد جهانی مطرح کرد: هدف دانشجویان در دانشگاه‌ها جامعه‌ای با نشاط و عاری از فساد است، همچنین استکبار ستیزی را بعنوان نماد هویت مورد نظر قرار گرفتند و باید از فعالیت و بستری که دانشجویان در دانشگاه فراهم می‌کنند کمال استفاده را برد و با آموزش دانشجویی روز به روز شفافیت را در سازمان‌ها و دستگاه‌ها افزایش داد و شاهد وضعیت کاملا شفافی در نحوه مدیریت کشور باشیم.

یکی از راه حل‌های جدی و بهینه بمنظور مبارزه با فساد، هوشمندسازی است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از راه حل‌های جدی و بهینه بمنظور مبارزه با فساد، هوشمندسازی است، افزود: شهر هوشمند علاوه بر مبارزه با فساد؛ توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با رونق در خدمات و کسب و کار فراهم می‌کند.

وی با اشاره با سامانه «تهران من» که توسط سازمان فناوری شهرداری تهران عملیاتی و راه اندازی شده است، گفت: این سامانه در طرح جدید ترافیک مورد استفاده قرار گرفت و بستر تحقق درآمد پایدار مشارکت عمومی و تصمیم گیرهای شهری و رونق کسب و کارهای نوپا یا استارت‌آپ هایی را فراهم کند. همچنین در شرایط فعلی و رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک می‌کند. قطعا استفاده از ظرفیت شهر هوشمند می‌تواند به استفاده بیشتر و بهینه از حمل و نقل عمومی و یا شبکه معابر شهری منتهی شود که هم اکنون نیز برخی از نرم افزارها در این مسیر وارد شده است.

هاشمی رفسنجانی خواستار شد: تعداد سامانه‌های ایجاد شده در شهرداری بیش از 150 سامانه است که برخی از آنها تعداد کاربران و کاربریِ اندکی دارند، لذا در کنار ایجاد سرویس‌ها به ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران نیز فکر شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نوع فعالیت شهر هوشمند با مردم ارتباط دارد، افزود: هم اکنون فعالیت‌ها در بخش فروش آنلاین، خدمات و کسب و کار آنلاین شکل گرفته و بیش از 100 شرکت فعالیت می‌کنند، لازم است ارگان‌های مربوطه از این شرکت‌ها حمایت لازم را بعمل آورند و زمانی که اقدام و موفق به کسب مجوز و پرداخت عوارض شدند، باید طوری عمل شود که موجب سنگ اندازی نشود.

وی با اشاره به جلسه شورای شهر و اتحادیه کسب و کارهای مجازی از شهرداری خواستار حمایت از این نوع کسب و کارها شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهترین-روش-شفافیت-انتشار-اطلاعات-است.bos