شماره: 450448 تاریخ : 1397/12/12-01:39:34

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

بندر خرمشهر؛ آماده میزبانی از گردشگران نوروز 98

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تمهیدات لازم برای تامین ایمنی سفرهای دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند و تسهیل در انجام گردش‌های دریایی در تعطیلات نوروز اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نورالله اسعدی با اشاره به تسهیل در انجام گردش‌های دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تمام تمهیدات مورد نیاز برای تامین ایمنی سفرها و تسهیل گردشگری دریایی در آبراه اروند و کارون را اندیشیده است.

وی افزود: برای کاهش حوادث دریایی در تعطیلات نوروز 98، جلسات متعددی در این اداره کل انجام شده و در این خصوص بدنبال افزایش آموزش‌ها و همچنین نظارت بر فعالیت صاحبان شناورها در محدوده اروندرود و کارون هستیم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: در نوروز 98 پیش بینی می‌شود تقاضای گردشگری دریایی در اروندرود و کارون افزایش چشمگیری نسبت به نوروز گذشته داشته باشد.
وی از فعالیت دو کشتی بزرگ مسافربری «نگین» و «ایران زمین» برای اولین بار بصورت روزانه در ایام نوروز خبر داد و گفت: این دو شناور برای انجام تورهای گردشگری و همچنین زائران راهیان نور برنامه‌های گردشی در اروندرود و کارون در نظر گرفته‌ شده‌اند.
اسعدی با اشاره به اشتیاق زیاد گردشگران و مسافران به دیدن طبیعت بکر اروندرود و کارون اظهار داشت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تمام تلاش خود را برای تسهیل در انجام گردش‌های دریایی را به کار خواهد بست و در این زمینه نیز بر تامین ایمنی سفرها و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در حین سفر با افزایش نظارت، تاکید جدی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری صاحبان شناورها و توجه به نکات ایمنی ابلاغی از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر شاهد انجام سفرهای دریایی ایمن در نوروز 98 باشیم.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بندر-خرمشهر؛-اماده-میزبانی-از-گردشگران-نوروز-98.bos