شماره: 349570 تاریخ : 1397/03/02-06:25:23

برگزاری چهارمین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در مجموعه باقری‌های گرگان

چهارمین رویداد فرهنگی صندوق احیاء با عنوان هفته گلستان با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس در مجموعه تاریخی باقری­های گرگان استان گلستان از امروز آغاز می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این رویداد فرهنگی به مدت یک هفته با مشارکت انجمن حامیان بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سرزمین گرگان، پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان، شهرداری گرگان، حوزه هنری، سرمایه‌گذار مجموعه باقری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گلستان با گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در مجموعه تاریخی باقری واقع در بافت قدیم گرگان برگزار می‌شود.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در این خصوص گفت: «در صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی کشور رویدادهای فرهنگی، تقویم فرهنگی و... تدوین شده است که در این رویدادها برگزاری هفته‌های فرهنگی در بناهای تاریخی در سراسر کشور نظر گرفته شده است 

وی،افزود: «در همین راستا یک هفته ویژه فرهنگی استان گلستان در نظر گرفته شد و این برنامه فرصتی بسیار مقتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان گلستان است 

مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی امروز مورخ 2 خرداد 97 ساعت 21 با ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، علی کاظمی معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و تنی چند از مسئولان و عموم علاقه‌مندان در مجموعه تاریخی باقری ها برگزار می‌شود .

در هفته فرهنگی گلستان نمایشگاه عکس سال گلستان و صنایع‌دستی به صورت مستمر برقرار است و برنامه‌های آیینی پس از مراسم افطار اجرا خواهد شد. نمایش روحوضی، مراسم جگرخوری، قصه خوانی شاهکوه و اجرای موسیقی محلی مینودشت، اجرای موسیقی محلی رامیان، اجرای آیین‌های مربوط به اقوام منطقه و جشنواره شیرینی گلستان از دیگر برنامه‌های اجرایی رویداد فرهنگی خواهد بود .

سرای باقری‌ها یکی از بناهای واگذار شده صندوق احیا در استان گلستان است که با هزینه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال احیا و مرمت است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-چهارمین-رویداد-فرهنگی-صندوق-احیاء-در-مجموعه-باقری‌های-گرگان.bos