شماره: 467965 تاریخ : 1398/04/20-12:39:27

برگزاری نشست مشترک تیم اقتصادی و اپراتورهندی بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت های حمل و نقل

نشست مشترک تیم اقتصادی و اپراتور هندی بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی و فعالین اقتصادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه مشترک مدیران بندری و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و شرکت اپراتور هندی IPGL با فعالین اقتصادی و شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی در تهران برگزار شد.

در این جلسه درخصوص قابلیت های بندر چابهار در جهت افزایش ترافیک بار و کالا، جذب تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین تشریح مشوق های تعرفه ای و غیر تعرفه ای ویژه بندر چابهار مذاکراتی صورت پذیرفت.
در مذاکرات بین بندر چابهار و شرکت نفت جی بررسی شد؛
 
صادرات قیر به هند از طریق بندر چابهار
گفتنی است؛ شرکت IPGL هندی از سال گذشته با اداره کل بنادر و دریانوردی  سیستان و بلوچستان قرارداد اپراتوری درخصوص تخلیه، بارگیری و تأمین تجهیزات استراتژیک منعقد کرده که فعالیت این شرکت هندی از ابتدای دی ماه با افتتاح رسمی دفتر این شرکت در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شد.
از نیمه دی ماه اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار رسما به شرکت IPGL کشور هندوستان واگذار شد که فعالیت شرکت مذکور در چابهار به صورت یک سال و نیم قرارداد کوتاه مدت موقت و سپس قرارداد میان مدت 10 ساله خواهد بود.
در این مدت هندی ها علاوه بر اپراتوری بندر شامل تخلیه و بارگیری، به ساخت، تأمین و نصب تجهیزات استراتژیک نیز اقدام کرده و همچنین بازاریابی فعالیت بندر را هم عهده دار هستند؛ در پایان این 10 سال، علاوه بر پرداخت اجاره ماهیانه بندر، تجهیزاتی که خریداری و نصب کرده اند نیز به ایران واگذار می شود. 
همچنین در راستای توسعه فعالیت های بندر چابهار؛ با حضور مدیران بندری و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان راهکارها و مشوق های جدیدی بین بندر چابهار، اپراتور هندی و شرکت نفت جی برای صادرات قیر به کشور هندوستان ارائه شد.
این جلسه که با موضوع بررسی و ارائه راهکارها و مشوق های جدید در تهران برگزار شد، مدل های متنوعی برای صادرات فرآورده های نفتی و قیر به کشور هند از طریق بندر چابهار با ذکر تخفیفات ویژه بندر چابهار تشریح شد.
گفتنی است بندر چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم ملیون تن بار و کالا را دارد که تا پایان تکمیل دیگر فازهای آن به ظرفیت سالانه 77 میلیون تن خواهد رسید.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-نشست-مشترک-تیم-اقتصادی-و-اپراتورهندی-بندر-شهید-بهشتی-چابهار-با-شرکت-های-حمل-و-نقل.bos