شماره: 316429 تاریخ : 1396/12/13-11:29:30

برگزاری اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارز‌ها با حضور علاقه‌مندان ، متخصصان و نهاد‌های خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، اولین کنفرانس بلاکچین و رمزارز‌ها با حضور علاقه‌مندان ، متخصصان و نهاد‌های خصوصی و دولتی در تاریخ 10 اسفند در مرکز همایش های صدا و سیما  برگزار شد.

در ابتدا شهرام سلطانی دبیر کنفرانس ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حضار، برنامه های این همایش را تشریح و از حضور مدعوین در این گردهمایی اظهار خرسندی کرد.

وی گفت: برنامه ریزی و اجرای چنین کنفرانسی که تنها در ایران بلکه در جهان اگر نگوئیم بی سابقه ولی کم سابقه است در مدت حدود 3 ماه از لحظه تصمیم تا اجرا نیروی کار مضاعفی را می طلبد که پشتیبانی چند شرکت خصوصی بعنوان برگزار کننده و چندین ارگان دولتی و خصوصی بعنوان حامیان معنوی و تلاش بی شائبه و شبانه روزی همکاران بنده در دبیرخانه کنفرانس میسر گردید.

سلطانی در پایان صحبت های خود گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته را به شرح ذیل اعلام کرد:

 - برگزاری بیش از 300 ساعت جلسه سیاست گذاری، تخصصی، علمی، مدیریتی و اجرایی

 - انجام بیش از 900 ساعت کارهای عملیاتی و اجرایی

 - دریافت، کارشناسی و داوری حدود 70 مقاله علمی

 - دعوت از 200 نفر از مقامات عالی، نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران

 - پذیرش و ثبت نام از بیش از 450 نفر از علاقمندان برای حضور در کنفرانس

 

در ادامه کنفرانس دکتر علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و مالی با اشاره به حجم تخلفات ناشی از عدم مقررات گذاری ارز‌های مجازی خاطر نشان کرد: تحریم‌های پولی یک مساله برای سوء استفاده با فشار‌های سیاسی است که باعث ایجاد مشکلات بزرگ می‌گردد .

 

وی ادامه داد: بررسی امکانپذیری صدور رمزارزملی در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفته است و در حال پیگیری است چراکه ارز‌های دیجیتالی به عنوان محصولی از بستر بلاکچین در ابتدای راه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

 

در ادامه دکتر دوایی مشاور وزارت ارتباطات و فنائری اطلاعات در باره موضوع رمز ارزها گفت: باید رمر ارزها دارای مدل تجاری باشند تا خدف آنها مشخص گردد.

وی با اشاره به مشکلات بازار رمزارز‌ها تلاطم قیمت، نقدپذیری و مصرف انرژی از این موارد برشمرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه رمزارز‌ها برای ورود مردم با صدور هویت دیجیتال، یکبار برای همیشه قابل حل خواهد بود. بانک‌ها باید دروازه‌ای برای وصل  ماه رمزارز‌ها و پول‌های دیجیتال باشند.

 

رییس شواری سیاست گذاری کنفرانس و مدیر شرکت سیتکس جناب مهندس علی میزانی اسکوئی دو پیشنهاد مهم برای سیاست گذاری در عرصه رمز ارز‌ها ارائه کرد: تشکیل صندوق سرمایه گزاری رمزارز‌ها و تشکیل وزارت ارز‌های دیجیتال که می‌تواند گامی مهم در حوزه ارز‌های دیجیتال باشد.

 

سرهنگ علی محمد رجبی جانشین معاون فنی پلیس فتا به مشکلات بیت کوین و بلاکچین اشره کرد و درباره پیگیری وب سایت هایی که از نرم افزار‌های استخراج متقلبانه استفاده می کنند توضیح داد.

وی تصریح کرد: تعیین ساز و کار رگولاسیون صرافی‌های انلاین در دستور کار پلیس فتا قرارداد.

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-اولین-کنفرانس-رگولاتوری-بلاکچین-و-رمز-ارزها.bos