شماره: 449381 تاریخ : 1397/11/30-02:58:28

در بازدید سفیر ایران در برونئی از بندر چابهار عنوان شد:

برپایی نمایشگاه های مشترک با برونئی/افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و برونئی

سفیر ایران در برونئی گفت: حضور در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی اقتصادی در داخل و خارج زمینه ساز همکاری و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیرا ریگی در بازدید از بندر چابهار، افزود: شاخص های مشترک فرهنگی، اقتصادی و معرفی و شناساندن آنها بین‌ جوامع موجب رشد و توسعه اقتصادی و گردشگری کشورها است.

وی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای آگاهی و حضور در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی اقتصادی در داخل و خارج زمینه ساز همکاری و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی خواهد بود.
بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم با اشاره به وجود ویژگی های مشترک فرهنگی، اجتماعی با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، گفت: پیوندهای مشترک و قرابت فرهنگی، زمینه ساز پیوندها و‌ مشارکت اقتصادی است.
وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار با قدمت بندری، تاریخی و جاذبه های گردشگری و دریایی علاوه بر ظرفیت های ترانزیتی و ترانشیپی دارای جاذبه ها و پتانسیل های برجسته، قوی بومی - محلی و ‌صنایع دستی است که نیاز به معرفی و بازاریابی در کشور برونئی دارد.
آقایی با اشاره به رویکرد و‌ روابط خوب ایران با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، خاطرنشان کرد: امروز یکی از رسالت های سفرا به عنوان نمایندگان کشور گسترش تعاملات و مبادلات اقتصادی و هماهنگی تجار کشور با کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که به نظر می رسد باید بعنوان یکی از اولویت های اصلی سفارت خانه ها قرار گیرد.
وی گفت: ایفای نقش موثر در زمینه پیوندها و مراودات تجار و بخش های خصوصی، تشویق گر و توسعه دهنده پیوندها و ارتباطات کشورها خواهد بود.
برونئی با نام رسمی کشور برونئی سرای صلح، کشوری در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برپایی-نمایشگاه-های-مشترک-با-برونییافزایش-مبادلات-تجاری-و-اقتصادی-بین-ایران-و-برونیی.bos