شماره: 351440 تاریخ : 1397/04/06-12:10:49

در دیدار معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو با وزیر تجارت خارجی ازبکستان بررسی شد:

بررسی نحوه فرصت ها و زمینه های همکاری شرکت های ایرانی و ازبک

در دیدار معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو با وزیر تجارت خارجی ازبکستان زمینه های همکاری شرکت های ایرانی و ازبک بررسی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایدرو، وزیر تجارت خارجی ازبک و هیئت همراه در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و تعیین نقشه راه  همکاری های دوجانبه، نحوه تقسیم  مسئولیت ها و  همچنین صنایع هدف را درخواست کرد و گفت: صنایع دارویی ، غذایی، شیمایی، نساجی، مصالح ساختمانی و حوزه نفت و گاز و پتروشیمی  می تواند جزو  اولویت های  همکاری  دوجانبه  شرکت ها و بخش  خصوصی  ایران و ازبکستان  قرار گیرد.

جمشید حادجایف  با بیان اینکه امکانات و بستر مناسب برای همکاری های دو جانبه در ازبکستان فراهم است ، خاطرنشان کرد : فرصت های خوبی برای حضور شرکت های ایرانی در ازبکستان فراهم است و ما از با آگاهی از رشد خوب ایران در حوزه صنایع دارویی ، شیمیایی ، بهداشتی و غذایی و ... از حضور شرکت های بزرگ ایرانی استقبال می کنیم .

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت نیز در این جلسه با تایید توانمندی های  خوب شرکت های ایرانی در این حوزه ها، گفت : حوزه آی تی ، نفت و گاز و پترو شیمی نیز جزو صنایعی است که  امکان همکاری فراوان در آن ها وجود دارد .

منصور معظمی با اشاره به سفر پیش رو وزیر صنعت ، معدن وتجارت  ازبکستان و در پی آن سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به تاشکند تصریح کرد : ایدرو از طرف وزیر صنعت ، معدن وتجارت ماموریت دارد به عنوان هماهنگ کننده ، توافق های قبلی فی مابین را پیگیری کند و ما امیدواریم  که در حوزه معین ، پروژه های مشخصی را تعریف و  عملیاتی کنیم تا در سفر آتی اقای روحانی به ازبکستان شاهد امضای توافق نامه های نهایی آن باشیم .

رئیس هیئت عامل ایدرو گفت : برای سرعت بیشتر می توان زمینه ارتباط و هماهنگی نشست های مشترک شرکت های ایرانی فعال در حوزه های مورد علاقه طرفین را با طرف های ازبک فراهم کرد و  سازمان گسترش در این خصوص تمام تلاش خود را به کار می گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-نحوه-فرصت-ها-و-زمینه-های-همکاری-شرکت-های-ایرانی-و-ازبک.bos