شماره: 493004 تاریخ : 1398/08/12-03:58:49

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان مطرح کرد؛

بررسی مشکلات معلولان/ نبود امکانات شهری و مناسب سازی مهمترین مشکل

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان از بررسی مسائل و مشکلات معلولان خبر داد و گفت: نبود امکانات شهری، عدم مناسب سازی اماکن و معابر و موانع فرهنگی در ازدواج، از مهمترین مشکلات معلولان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،علی همت محمود نژاد در مورد جلسه ای که با مدیران تشکل‌های معلولان استان آذربایجان شرقی در خصوص مسائل و مشکلات معلولان برگزار شد گفت: در این جلسه تشکل غیر دولتی معلولان استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

وی اظهار داشت: در این جلسه با شهردار تبریز تماس گرفته شد و او وعده رایگان شدن حمل و نقل عمومی در تبریز را همانند تهران به معلولان این شهر داد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی گفت: در این نشست معلولان در خصوص عدم اجرای قانون 3 درصدی استخدام معلولان در مراکزی که بودجه خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند و همچنین نبود امکانات شهری و مناسب سازی و شهریه دانشجویان معلول گلایه هایی مطرک کردند.

محمود نژاد با اشاره به اینکه معلولان خواستار مناسب سازی فضا ها برای ناشنوایان و تشکیل دادگاه ویژه ناشنوایان با توجه به تفاوتهای زبانی آنها شدند، افزود: همچنین عدم داشتن تنفس وام اشتغال معلولان مورد گلایه تشکل‌های معلولان بود.

وی اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های معلولان انتظار داشتند تا هنگام واگذاری مراکز به بخش خصوصی اصل 44 سهمیه سه درصدی معلولان پایمال نشود و عدم دسترسی معلولان برای امداد رسانی از طریق 110 ، آتش نشانی و سایر نهادهای کمک رسان از جمله موضوعاتی بود که مطرح و مورد توجه همگان قرار گرفت.

به گفته وی، همچنین در این نشست برخی از معلولان از انجام آزمایشات رایگان ژنتیک توسط بهزیستی تشکر کردند و برخی از معلولان نیز با گلایه از موانع فرهنگی در خصوص ازدواج معلولان خواستار هموار شدن ازدواج این افراد ، ارتقاء کمک هزینه ازدواج آنها و اجرای بخشنامه تضاد منافع شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان، تاکید کرد: سال گذشته سه و نیم میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه برای مناسب سازی اماکن دولتی در شهر تبریز در نظر گرفته شده است.

و خواستار اجرای بخشنامه تضاد منافع در سازمان بهزیستی شده اند لازم به یادآوری است این بخشنامه حدود 20 روز پیش از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور تصویب و ابلاغ شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-مشکلات-معلولان-نبود-امکانات-شهری-و-مناسب-سازی-مهمترین-مشکل.bos