شماره: 354080 تاریخ : 1397/05/21-10:43:29

برگزاری ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی؛

بررسی آخرین وضعیت اتصال پته‌های گمرکی به بارنامه برخط

ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی به ریاست فرود عسگری رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رئیس کارگروه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی موضوع ماده 4 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست فرود عسگری رئیس کارگروه و با حضور هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد و نمایندگان اعضای اصلی کارگروه برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت اتصال پته‌های گمرکی به بارنامه برخط و ایجاد سازوکار اجرایی برای تبادل اطلاعات برخط و سیستمی پته‌های گمرکی به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق برگزار شد.
زارعی مدیرکل امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد و دبیر کارگروه با اشاره به مستندات قانونی تشکیل و فعالیت کارگروه، به تشریح اقدامات قبلی کارگروه پرداخت و ضمن اعلام دستور جلسات کارگروه، مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های دارای اولویت در سال 97 کمیسیون دولت الکترونیکی و مصوبات جلسه یکصد و بیستم ستاد مبنی بر تکمیل استقرار و بهره برداری از سامانه های الکترونیکی و هوشمند را تشریح کرد.
فرود عسگری، رئیس کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد ضمن بیان عملکرد گمرک در رفع برخی اختلافات در حوزه تبادل اطلاعات بین سامانه جامع تجارت و پنجره واحد گمرک و تبادل اطلاعات سامانه جامع انبارهای وزارت صمت با پنجره واحد گمرک، به تشریح شرایط تجاری و اقتصادی پرداخت.
وی افزود: دستگاه‌ها با در نظر گرفتن شرایط کشور و ملاحظات ملی همکاری، تعامل بیشتری در جهت اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبادل اطلاعات بین سامانه ها داشته باشند.
در ادامه جلسه، پورسیف معاون فنی و امور گمرکی، خانم خیالی مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، مداح مشاور رئیس سازمان راهداری و متولی مدیرکل فناوری اطلاعات آن سازمان مطالبی را در خصوص آخرین وضعیت اتصال پته های گمرکی به سامانه بارنامه برخط و نحوه و چگونگی تبادل اطلاعات در این حوزه بیان کردند.
هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد نیز در این جلسه ضمن تشریح رویکرد ستاد در سال 97، به اهمیت استقرار سامانه‌های الکتروینکی و هوشمند و ضرورت تبادل اطلاعات در این حوزه پرداخت و از همه دستگاه های ذی‌نفع و ذی‌ربط تسریع در تبادل اطلاعات در این حوزه را درخواست نمود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-اخرین-وضعیت-اتصال-پته‌های-گمرکی-به-بارنامه-برخط.bos