بررسی 21هزار شکایت مردمی طی آبان ماه سال جاری
طی آبان ماه سال جاری 21 هزارو 398 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات به سازمان حمایت رسیده است که از این تعداد 18 هزارو 609 فقره معادل 87 درصد مربوط به کالا و 2 هزارو 789 فقره معادل 13 درصد مربوط به خدمات بوده است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در آبان ماه سال جاری 66 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 34 درصد نیز به دلیل استعلامات حقوقی و درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی قراردارد.
همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده که تخلفات صورت گرفته آن محرز شده است در 548 فقره به ارزش 12 میلیارد و 503 میلیون و 36 هزار ریال در کارگروهها، مصالحه و جلب رضایت شاکیان صورت گرفته و ازتشکیل پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگرمحاکم قضایی اجتناب شده است.
براساس این گزارش67 درصد مجموع نحوه دریافت شکایت تلفنی ، حدود 20 درصد حضوری و 13 درصد کتبی بوده است.
گفتنی است بخش عمده ای ازشکایتهای واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان و خواروبار فروشی و همچنین رستوران های غذا خوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک است.
همچنین گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف قرار گرفته است. در این زمینه 31 درصد با 6648 فقره متخلف شناخته شدند و 35 درصد غیر متخلف و 34 درصد نیز در دست بررسی است.
URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-21هزار-شکایت-مردمی-طی-ابان-ماه-سال-جاری.bos