شماره: 509475 تاریخ : 1398/12/21-05:38:40

در راستای کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

برای ارسال مرسولات از اپلیکشن های پستخونه و الوپست استفاده کنید

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم به باجه های پستی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شهروندان برای ارسال مراسلات از اپلیکشن های پستخونه و الوپست استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین غضنفری در خصوص این دو اپلیکیشن اظهار داشت: با نصب پستخونه روی گوشی تلفن همراه، هر فرد می تواند یک باجه مجازی پستی و میزخدمت را همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از خدمات این اپلیکیشن، دیگر نیازی به صرف زمان برای ثبت یک مرسوله پستی در مراکز پستی نیست، افزود: هرگونه سفارش پستی را می توان در این اپلیکیشن ثبت کرد و با دریافت کدرهگیری موقت، مرسوله را به نزدیکترین باجه پستی تحویل داد. به این ترتیب مشتری مجبور به ایستادن در صف و انجام مراحل ثبت مرسوله به صورت حضوری نیست.

غضنفری اظهار داشت: علاوه بر این، طراحی میزخدمت در پستخونه، این مکان را برای مشتریان فراهم کرده تا بتوانند از سایر خدمات پستی مانند دریافت کدپستی ده رقمی، رهگیری مرسولات، ثبت و پیگیری شکایات، شرکت در نظرسنجی، اطلاع از نرخ نامه، دسترسی به بانک اطلاعات مشاغل و آدرس دفاتر پستی، نیز برخوردار شوند.

وی در خصوص نحوه دریافت این اپلیکیشن گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه postkhoone.post.ir  یا کافه بازار، نسبت به نصب این اپلیکیشن اقدام کنند.

معاون فنی و بازرگانی، استفاده از خدمات الوپست را شیوه ای دیگر برای ارسال مراسلات به صورت غیرحضوری عنوان کرد و گفت: با استفاده از الوپست، مشتریان می توانند از هر نقطه شهر تهران، نامه یا بسته پستی خود را به سراسر کشور ارسال کنند. کافیست روی اپلیکیشن الوپیک، به قسمت الوپست رفته و درخواست خود را ثبت کنند. در این قسمت می بایست بخش های مشخص شده تکمیل تا پس از آن مرسوله وارد شبکه پستی شود. پس از ثبت نهایی، مشتری می تواند تا رسیدن مرسوله به مقصد آن را پیگیری کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برای-ارسال-مرسولات-از-اپلیکشن-های-پستخونه-و-الوپست-استفاده-کنید.bos