شماره: 266576 تاریخ : 1395/11/23-03:19:27

بدهی 11 ماهه‌ بیمه‌ها به رادیولوژیست‌ها

نایب‌رئیس انجمن رادیولوژی ایران در خصوص بدهی بیمه‌ها به مراکز رادیولوژی گفت: در بخش دولتی بیمه‌ها 11 ماه است بدهی خود را به این بخش پرداخت نکرده‌اند، در بخش خصوصی نیز بیمه‌ها فقط بدهی 3 ماه امسال را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین کرم پور، نایب رییس انجمن رادیولوژی ایران  در خصوص بدهی بیمه‌ها به رادیولوژیست‌ها گفت: در بخش دولتی بیمه ها یازده ماه است که بدهی خود را به این بخش پرداخت نکرده‌اند و در بخش خصوصی نیز بیمه‌ها حداکثر فقط بدهی سه ماهه امسال را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی یازده ماه است که بدهی خود را به بخش دولتی پرداخت نکرده است و بیمه سلامت نیز بدهی بالغ بر 9 ماه، به رادیولوژیست‌ها بدهکار است؛ همچنین در بخش خصوصی بیمه تامین اجتماعی و سلامت فقط بدهی سه ماهه اول امسال را پرداخت کرده‌اند.

کرم پور افزود: این بدهی‌ها بحران‌ها و مشکلاتی را برای بخش دولتی بوجود آورده است و خوشبختانه وزارت بهداشت در حال پیگیری بدهی‌های سازمان‌های بیمه گر به رادیولوژیست‌ها است.

این رادیولوژیست در خصوص مشکلات ایجاد شده برای این بخش گفت: بخش خصوصی به دلیل اینکه مقداری فرانشیز دریافت می‌کند نسبت به بخش دولتی اوضاع بهتری دارد اما از آن‌جا که 90 درصد هزینه‌های بخش دولتی باید توسط بیمه‌ها تامین شود، دیرکرد در پرداخت بدهی‌ها باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان برای این بخش شده است.

وی افزود: بیمه ها تعهد دارند به محض تحویل اسناد 60 درصد هزینه ها را پرداخت کنند و 40 درصد باقی مانده را حداکثر ظرف مدت 3هفته پس از بررسی اسناد پرداخت کنند، اما متاسفانه نه تنها این پرداخت‌ها انجام نشده است بلکه در هنگام پرداخت کسوراتی به این مبالغ تعلق می‌گیرد.

نایب رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: بسیاری از همکاران بخش خصوصی به دلیل مشکلات موجود قرارداد خود را با بیمه‌ها لغو کرده‌اند، بنابراین بیماران باید تمام هزینه‌ها را از جیب خودشان پرداخت کنند. از طرفی به دلیل اینکه در مراکز رادیولوژی برای ارایه خدمات، به پرسنل، دستگاه‌ها و مواد گران قیمت نیاز است اگر این مبالغ به موقع به دست مراکز نرسد، این مراکز توانایی به روز کردن تجهیزات و تعمیر آن‌ها را نخواهند داشت.

کرم‌پور خاطر نشان کرد: متاسفانه با آغاز طرح تحول سلامت،تعرفههای بخش تصویر برداری و رادیولوژیست‌ها در کتاب ارزش گذاری نسبی طرح تحول سلامت در نظر گرفته نشده بود، و بعد از وارد شدن نیز این اقدام بدون مشورت و هماهنگی با رادیولوژیست‌ها صورت گرفت که همین اقدام باعث شد خدمات بخش رادیولوژی نسبت به سایر بخش‌ها دچار عقب افتادگی شود.

وی در پایان گفت: هیچ صرفه اقتصادی در تاسیس مراکز MRI و تصویر برداری نیست و بسیاری از مراکز به دلیل مشکلات بوجود آمده در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بدهی-11-ماهه‌-بیمه‌ها-به-رادیولوژیست‌ها.bos