شماره: 399268 تاریخ : 1397/07/25-11:52:16

بازگشایی موزه آمار در هفته بزرگداشت آمار و برنامه ریزی

امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در مراسم افتتاح این موزه، اظهار امیدواری کرد با تغییر قوانین و تشکیلات مرکز آمار ایران ، گام های موثر در راه نوین سازی نظام آماری برداشته شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی مرکز آمار ایران، به مناسبت فرا رسیدن  اول ابان ماه، روز آمار و برنامه ریزی و گرامیداشت هفته آمار، موزه آمار با حضور رئیس مرکز آمار ایران، ‌معاونان این مرکز و مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری های بین الملل مرکز آمار ایران  افتتاح شد.

این موزه شامل ملزومات مورد استفاده آمارگیران در سال های 1375 الی 1395،‌مانند کلاه  و کیف و جلیقه،‌ فر م های سرشماری،‌ کتب سرشماری  عمومی نفوس و مسکن 1345،‌کتب و نقشه های  قدیمی مربوط به سرشماری، اقلام  تبلیغاتی سرشماری ها و همچنین عکس ها و اقلام تبلیغاتی سرشماری سال 1395 می باشد. امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در مراسم افتتاح این موزه، اظهار امیدواری کرد با تغییر قوانین و تشکیلات  مرکز آمار ایران ، گام های موثر در راه نوین سازی نظام آماری برداشته شود. پارسا ضمن بازدید، دفتر یادبود موزه آمار را امضا کرد.

رئیس مرکز آمار ایران در این دفتر نوشته است: "‌هفته آمار و برنامه ریزی سال 1397 را محضر همه همکاران  خلاق و نوآور  و مشتاق  ارتقاء فرهنگ و سواد آماری به عنوان سرمایه اجتماعی  و زیر بنای توسعه کشور تبریک عرض می کنم. امید است در فرایند مدرن سازی نظام آماری و به خصوص بستر سازی آن، که امسال و سال آینده است،‌ شاهد ارتقاء چشمگیر در این عرصه باشیم".  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازگشایی-موزه-امار-در-هفته-بزرگداشت-امار-و-برنامه-ریزی.bos