شماره: 354611 تاریخ : 1397/05/28-07:48:13

بازدید کارشناسان معاونت میراث فرهنگی از پروژه های مرمتی در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از بازارچه عودلاجان طرح مرمت و احیای بازارچه عودلاجان را در راستای تبدیل محورهای تاریخی شهر به مراکز فرهنگی و هنری در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری شهری و احیای بافت تاریخی تهران دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان تهران، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از بازارچه عودلاجان  طرح مرمت و احیای بازارچه عودلاجان را در راستای تبدیل محورهای تاریخی شهر به مراکز فرهنگی و هنری در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری شهری و احیای بافت تاریخی تهران دانست.

در بازدید نیم‌روزه کارشناسان معاونت میراث فرهنگی کشور از مجموعه دارالفنون ، بازارچه عودلاجان و بافت تاریخی محله سنگلج که روز گذشته یک شنبه 21 مرداد انجام شد، پروژه های مرمت شده و درحال مرمت محدوده بافت تاریخی تهران به همراه مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران بازدید شدند.

او با بیان این‌که گذر صنایع دستی بهترین کاربری بود که بعد از مرمت برای عودلاجان در نظر گرفته شد، ادامه داد: استقبال پایین شهروندان و گردشگران از این محور به دلیل آگاهی نداشتن از راه‌اندازی چنین مرکز فرهنگی هنری در قلب تهران است.

بزرگ‌نیا تاکید کرد: مرمت بدون احیا و کاربریِ مناسب، می‌تواند باعث بازگشت بنا به شرایط اولیه و هدر رفت سرمایه‌های ملی شود، در همه‌ی پروژه‌های مرمتی که توسط شهرداری ، نهادهای دولتی و بخش خصوصی انجام می‌شود، درخواست می‌کنند تا تا کاربری مناسب را برای بناهای در دست مرمت انتخاب کنند.

وی افزود: محور تاریخی عودلاجان به دلیل مجاورت با بازار بزرگ تهران امکان خوبی برای جذب مخاطب دارد، همین حضور و رفت آمد در منطقه عودلاجان باعث حیات بخشی به کالبد خالی از سکنه منطقه می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد : اگر بتوانیم در پروژه مرمتی و احیای عودلاجان که با مشارکت کسبه، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفت، موفق عمل کنیم میتوانیم با داشتن یک الگوی مناسب و اعتمادسازی پروژه‌های مشابهی را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازدید-کارشناسان-معاونت-میراث-فرهنگی-از-پروژه-های-مرمتی-در-تهران.bos