شماره: 516621 تاریخ : 1399/05/04-01:13:04

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی:

بازار سرمایه، مسیر شفافیت معاملات مسکن

ایجاد بورس مسکن فی نفسه حرکت خوب سازمان بورس است و می تواند نقش مهمی در ایجاد شفافیت بازار مسکن و روان شدن معاملات این حوزه ایفا کند. همچنین راه اندازی این بورس می تواند به کاهش واسطه گری در این زمینه بیانجامد و عملا راه را برای تعامل متقاضی و عرضه کننده به صورت مستقیم هموار کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، امیر تقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ضمن بیان مطلب فوق، گفت: جدای از معاملات مستقیم مسکن می توان با تعریف و پیاده سازی ابزارهای مختلف در حوزه املاک و مستغلات از پتانسیل های موجود بازار سرمایه و ابزارهای مالی، نهایت بهره را کسب کرد.

وی با بیان اینکه دامنه شمول این بورس می تواند تمامی انواع املاک را چه مسکونی و چه تجاری در برگرفته و حتی معاملات خرده فروشی و یا انبوه سازان و حتی پیش فروش را شامل شود، افزود: این بورس علاوه بر کمک به حوزه عمومی جامعه می تواند به بانک ها و یا شرکت های دولتی در حوزه واگذاری دارئی های مازاد و یا اموال تملیکی خود کمک شایانی کند و این گروه از عرضه کنندگان بدون ایجاد شبهه و یا شائبه ای املاک خود را در فضایی شفاف عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: این بورس می تواند امکان سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاران در املاک و مستغلات را از طریق یک بازار عمومی فراهم کند و برای صاحبین املاک، فرصت جدید و جذابی باشد که ویژگی های انعطاف پذیری، نقدینگی، شفافیت و در نهایت یک بازار تنظیم شده را برای فعالیت فراهم آورده و نیاز سرمایه گذاران و معامله گران مسکن که به قصد انتفاع و نه مصرف به خرید و فروش املاک مشغولند را نیز مرتفع کند.

وی ادامه داد: همچنین امکان فعالیت مشاوران واقعی و حرفه ای املاک و مستغلات نیز می تواند با اخذ مجوز از سازمان بورس و وزارتخانه و یا اتحادیه مربوطه در این بازار فراهم شود تا بتوانند به متقاضیان و عرضه کنندگان خدمات مشاوره ای بدهند.

امیر تقی خان تجریشی با بیان اینکه این بازار همچنین می تواند بستر مناسبی برای دریافت تسهیلات و اوراق مسکن برای اشخاص باشد، افزود: این بورس قطعا مکان مناسبی برای صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REITS) هم هشت و بازار عمده فروشی منعطفی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. البته تعریف مکانیزم ها، تابلو ها مختلف، ساعات معاملات و شرایط آن، دامنه نوسان، اهلیت و احراز صلاحیت، و بسیاری از موارد دیگر مسائلی است که باید مورد مداقه قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازار-سرمایه-مسیر-شفافیت-معاملات-مسکن.bos