شماره: 452286 تاریخ : 1398/01/15-03:27:27

بارش پراکنده امروز میهمان آسمان پایتخت می شود

با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش پراکنده امروز میهمان آسمان پایتخت می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز (پنجشنبه) با عبور موج تراز میانی جو، علاوه بر دامنه های زاگرس در غرب و شمال غرب، دامنه های البرز در زنجان، البرز و تهران و نیز استان های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد و شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق در این مناطق خواهیم بود.

براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، صبح جمعه در شمال شرق کشور، بارش های پراکنده ادامه دارد و عصر جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب کشور، بارش در کل نوار غربی، شمال خلیج فارس و استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس آغاز می شود.
اواخر روز جمعه نیز گستره بارش، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین و مناطقی از جنوب شرق، شرق و مرکز کشور را فرا می گیرد.
شنبه این سامانه در کل کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است و اواخر وقت نیز از کشور خارج می شود.
در این روز، در شرق آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان های خوزستان، فارس و بوشهر و نیز غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی بارش ها شدت خواهد داشت.
در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در کردستان بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. 
یکشنبه دامنه های زاگرس مرکزی در غرب، شرق و شمال شرق شاهد بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود.
تهران امروز بیشینه دمای 19 درجه بالای صفر را تجربه می کند و فردا با 2 درجه افزایش، هوای پایتخت گرمتر می شود. آسمان پایتخت امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش خواهد بود و طی 2 روز آینده، این شرایط جوی تداوم خواهد داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بارش-پراکنده-امروز-میهمان-اسمان-پایتخت-می-شود.bos