شماره: 307603 تاریخ : 1396/08/07-03:52:13

با حمایت دولت وارد بافت فرسوده می‌شویم

دبیر کانون انبوه سازان کشور گفت: دولت با ارائه بسته‌های تشویقی به حضور سازندگان در نوسازی بافت فرسوده کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، فرشید پورحاجت اظهار کرد: هدفمند کردن فروش اقساطی مسکن با فرایندی که بانک مسکن برای ما گذاشته بود ، کار بسیار سختی بود و تحقق نیافت اما برخی انبوه اسازان واحدهای خود را فروش اقساطی می کنند.

وی ادامه داد : اگر سیاست دولت در بافت های فرسوده مشخص شود انبوه سازان وارد این نوع بافت ها و حاشیه شهرها می شوند و فعالیت جدیدی را اغاز می کنند.
دبیر کانون انبوه سازان کشور تاکید کرد: شرایط رکودی بازار ساخت و ساز مسکن از سال گذشته تا حدودی بهتر شده اما بازار اجاره بها به دلیل کاهش ساخت و ساز بدتر شده است.
وی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای مستاجران نبود ، ادامه داد : واحدهای اجاره ای متناسب با نیاز مردم در کشور تهیه نشد و فشار بر دوش مستاجران قرار گرفت .
پورحاجت تاکید کرد : در حوزه خرید و فروش باتوجه به کاهش ریسک معاملات مسکن و اقداماتی که دولت در خصوص تقویت تقاضا انجام داده است ، امیدواریم در 6 ماه دوم سال تحرک در بازار ادامه داشته باشد.
وی ا فزود: بخش خصوصی بررسی می کند که در کدام مناطق نیاز به مسکن وجود دارد تا وارد ساخت و ساز شود اما دولت نیز حمایت کند.
دبیر کانون انبوه سازان کشور تصریح کرد: با توجه به شعار امسال (اقتصاد مقاومتی ) شرایط پرداخت تسهیلات در بخش مسکن باید متناسب با تولید باشد اما فرایندی که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده نادرست است و تسهیلات به صورت قطره چکانی به انبوه سازان پرداخت می شود.
پورحاجت ادامه داد: امسال بجز تسهیلات در بافت فرسوده ، تسهیلاتی در بخش مسکن دیده نشده است.
وی ادامه داد : انبوه سازان از بانک مرکزی انتظار دارند در نرخ سود تسهیلات مسکن برای سازندگان تجدید نظر شود. 
دبیر کانون انبوه سازان کشور تصریح کرد: سازندگان انتظار دارند صنعتی که بیش از 4 سال در رکود است مورد توجه قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/با-حمایت-دولت-وارد-بافت-فرسوده-می‌شویم.bos