شماره: 388799 تاریخ : 1397/07/19-12:51:00

آذری جهرمی در دیدار وزیر ارتباطات آذربایجان تاکید کرد:

با تمام توان در ((باکوتل)) شرکت می کنیم/ضرورت همکاری در پروژه های مشترک با جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان به ضرورت انجام پروژه های مشترک در حوزه ICT با این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی امروز(چهارشنبه) در ترکمنستان و در حاشیه نمایشگاه «ترکمن تل» در عشق آباد با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. 

آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به  اینکه با تمام توان در «باکوتل» شرکت می کنیم، گفت: لازم است تا قبل از باکوتل، حداقل 4 پروژه مشترک در حوزه های ترانزیت اینترنت، توسعه همکاری های پستی، تحقیقات مشترک فضایی، توسعه استارتاپ ها و امنیت سایبری را تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه ICT هر چه سریعتر تشکیل شود و کارشناسان دو طرف بر روی اولویت بندی و امکان سنجی پروژه های مشترک گفتگو کنند.
وزیر ارتباطات آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید به اینکه همیشه در کنار ایران هستیم و ایران را در کنار خود می دانیم، گفت: موقعیت ایران به گونه ای است که می تواند هاب منطقه ای ترانزیت اینترنت باشد.
وی افزود: مایل هستیم در خاک ایران پروژه های مشترک برای انتقال دیتا به افغانستان، پاکستان و ترکمنستان نجام دهیم.
در ادامه این دیدار وزرای هر دو کشور درباره پیگیری و عملیاتی سازی ابتکار ایران مبنی بر ایجاد بازار مشترک ICT با حضور روسیه، ایران، آذربایجان، ترکیه و هند به تفاهم رسیدند.
 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/با-تمام-توان-در-باکوتل-شرکت-می-کنیمضرورت-همکاری-در-پروژه-های-مشترک-با-جمهوری-اذربایجان.bos