شماره: 280814 تاریخ : 1396/03/31-03:57:08

رئیس نظام صنفی کشاورزی :

با انتقال مدیریت تولید و بازار از وزارت جهاد کشاورزی شاهد رونق بازار دلالی خواهم بود

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: در صورت انتقال مدیریت بازار محصولات کشاورزی به دیگر وزارتخانه ها شاهد رونق بازار دلالان و واسطه ها و واردات بی رویه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمد شفیع ملک زاده با اشاره به اینکه براساس قانون انتزاع وظایف تولید تا بازار در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شده است، افزود: قانون انتزاع یا همان قانون تمرکز وظایف تولید و بازار در بخش کشاروزی از دستاوردهای مهمی بود که در سال 92 تصویب شد و در این سه سال در پی اجرای این قانون شاهد کاهش واردات، توسعه صادرات و ایجاد زنجیره مدیریت تولید تا توزیع و بازار دراین بخش هستیم.

وی گفت: قانون به نفع کشاورزان است و کشاورزان با اطمینان خاطر بیشتری تولید می‌کنند که از نتایج ان اجرای قانون خودکفایی محصول گندم و جلو گیری از واردات بی رویه است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: بیشترین تاثیر اجرای قانون تمرکز وظایف تولید و بازار در محصول شکر است و در مقایسه با دوره پیش از اجرای قانون نظارت و تمرکز وزارت جهاد کشاورزی در زنجیره تولید تا بازار، هم اکنون میزان واردات شکر به کشور به کمتر از 700 هزار تن کاهش یافته است.
ملک زاده افزود: واگذاری مسئولیت مدیریت بازار محصولات کشاورزی به وزارتخانه دیگری مثل بازارگانی و صنعت برگشت به عقب است و نتیجه‌ای جز نارضایتی کشاورزان ندارد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته تصویب و ابلاغ قانون تمرکز مدیریت تولید و بازار به وزارت جهاد کشاورزی به رشد اقتصاد کشور کمک زیادی کرد و حمایت‌های زیادی از تولید کنندگان بخش کشاورزی شده است.
شفیعی ملک زاده گفت: کشاورزان امروز انتظار دارند اجرای این قانون در وزارت جهاد کشاورزی ادامه یابد و باید از این قانون دفاع کرد.
وی افزود: در واقع قانون تمرکز وظایف اهرمی قوی برای بخش کشاورزی است و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به تداوم اجرای این قانون در بخش کشاروزی است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: تکمیل و مدیریت زنجیره تولید از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است و به هیچ عنوان نباید مانع اجرای این برنامه خوب شد.
شفیع ملک زاده افزود: مدیریت تولید و پس از تولید در بخش کشاورزی به هیچ عنوان در تخصص وزارت بازرگانی یا وزارتخانه دیگری نیست و اگر دوباره این وظیفه به بخش دیگری سپرده شود قطعاً با رونق دلالان و واسطه‌ها مواجه خواهیم شد.
وی گفت: اگر قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود آنوقت واسطه‌ها و دلالان در زنجیره تولید بر اساس قانون سازماندهی می‌شوند و در بازاررسانی محصولات فعال خواهند شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/با-انتقال-مدیریت-تولید-و-بازار-از-وزارت-جهاد-کشاورزی-شاهد-رونق-بازار-دلالی-خواهم-بود.bos