شماره: 375626 تاریخ : 1397/06/12-10:25:36

امینی :

با اظهارنظرهای هیجانی وضعیت خودرو بهبود نمی یابد

یک کارشناس صنعت خودرو ضمن انتقاد از واکنش های هیجانی در مورد احتکار خودرو توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی گفت: با اظهارنظرهای هیجانی و ایجاد موج منفی علیه یک قشر جامعه، وضعیت صنعت خودرو بهبود نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، امرالله امینی با بیان این نکته که اصرار بر طرح مسئله احتکار در خودرو توسط تولیدکنندگان راه حلی کاربردی نیست، تصریح کرد: تنها بخشی از شرایطی که در بازارفعلی خودرو به وجود آمده مربوط به تولیدکننده است و عوامل دیگری نیز دربه وجود آمدن این شرایط تاثیرگذاربوده‌است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تغییرات نرخ ارز گفت: نوسانات ارزی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار خودرواست که بر این نوسانات عوامل خارجی و بیرونی نیز تاثیرگذار بوده‌اند، بنابراین نمی توان برای به وجود آمدن این شرایط یک بخش را متهم کرده و از آن به عنوان عامل اصلی گرانی خودرو نام برد.

وی افزود: باید منتظر ماند تا نرخ ارز به ثبات قابل قبولی برسد و بعد به دنبال مکانیسم های قیمت گذاری و حل مشکلات در این مورد بود.

امینی در رابطه با خودروهایی که به بازار عرضه نشده‌اند، توضیح داد: بنا بر گزارشاتی که رسیده است، این خودروها با مشکل نقص فنی وکمبود قطعات روبه رو هستند و نمی‌توانند به بازار عرضه شوند. به عبارت دیگر تولید خودرو به علت عوامل بیرونی مثل تحریم و نوسانات ارزی در ساخت قطعه دچار مشکل شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/با-اظهارنظرهای-هیجانی-وضعیت-خودرو-بهبود-نمی-یابد.bos